01.12.2009, 09:19

Zostaw dane, może oddzwonię, czyli trochę o obsłudze klienta

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 10     / 10 (oddano 1 głosów)

Milionowe wydatki na marketing to nie rzadkość w bankowej rzeczywistości. Chodzi o budowanie świadomości marki wśród klientów, no i oczywiście o sprzedaż produktów finansowych. Zachęcony nośnym sloganem „ktoś” zostawia swoje dane osobowe na formularzu kontaktowym. Czeka na telefon. Czeka i czeka i czeka…

No jak to jest, piszą do Comperii rozżaleni internauci, że jeden bank oddzwania po zostawieniu danych, a inny milczy jak grób? Po co się reklamuje, jeżeli nie obsługuje? Pytanie słuszne, więc jak to jest z tym oddzwanianiem?

Organizacja. Sprawna bądź nie.

Dział bankowego marketingu jest odpowiedzialny za wydawanie pieniędzy przeznaczonych na rozpowszechnianie znajomości banku. Kampania musi być efektywna i efektowna. Wybór kreacji, miejsc i czasu ich publikacji, mierzenie efektów - to zadania marketerów. Za sprzedaż produktów finansowych odpowiada już ktoś inny. Jeżeli tutaj jest kłopot, nieefektywne call center, nie zmotywowani konsultanci, błędy w przepływie informacji to cała operacja nie przyniesie wiele dobrego. Klienci zachęceni dobrym marketingiem zadzwonią do banku, ale mogą odbić się jak od ściany…

Profesjonaliści nie odpuszczą

Tak jak można wytykać palcem niedociągnięcia niektórych graczy, tak przynajmniej kilku z nich można chwalić za naprawdę profesjonalne podejście. Nie odbierzesz telefonu za pierwszym razem? Spróbują zadzwonić jutro i jeszcze dwa dni później. A jak poprosisz o telefon za miesiąc, to nie zapomną zadzwonić. Dodatkowo konsultant rzeczowo wyjaśni problem przez słuchawkę i nie będzie co chwile jej odkładał mówiąc: „Proszę o chwilę, sprawdzę informację”.

Kto jest dobry, kto jest zły

Comperia prowadzi statystyki w zakresie jakości obsługi klientów. Wiemy, kogo chwalić, a kto zasługuje na naganę. Z uwagi jednak na obowiązujące nas tajemnice handlowe, nie możemy ich ujawniać. Zachęcamy jednak do testowania sprawności call center poszczególnych banków, poprzez wykorzystanie formularzy kontaktowych na Comperii. O swoich doświadczeniach prosimy informować na Forum Comperii. W ten sposób to Wy stworzycie ranking jakości bankowej obsługi.

Comperia.pl

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (01.12.2009).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
Ekspert Comperia.pl
2740 artykułów -

zobacz inne artykuły tego autora