Oprocentowanie 7% w skali roku
Kwota lokaty do 200 000 zł!
Okres oszczędzania 30 dni
Lokata odnawialna
Oferta sponsorowana
Sprawdź5,5% zysku na Twoje marzenia!
Dowolny okres oszczędzania od 1 do 10 lat
Kwartalna kapitalizacja odsetek
Kwota minimalna lokaty 1 000 zł
Gwarancja wypłaty połowy odsetek za przedterminowe zerwanie lokaty
Oferta sponsorowana
SprawdźZainwestuj w swoją przyszłość nawet na 6,5%!
Oprocentowanie nawet 6,5% w skali roku
Dowolny okres oszczędzania od 30 do 360 dni
Kwota minimalna lokaty 1 000 zł
Gwarancja wypłaty połowy odsetek za przedterminowe zerwanie lokaty
Oferta sponsorowana
SprawdźWysoko oprocentowana lokata terminowa dla przedsiębiorców
Wysokie oprocentowanie, stałe do 179 dni
Dowolny okres lokaty od 30 do 360 dni
Możliwość automatycznego odnowienia lokaty
Bezpłatne otwarcie i obsługa lokaty za pomocą internetu lub telefonu
Oferta sponsorowana
SprawdźOdsetki po podatku: 189,74 zł
Odsetki po podatku: 189,74 zł
Odsetki po podatku: 189,74 zł
Odsetki po podatku: 187,74 zł
Odsetki po podatku: 183,75 zł
Odsetki po podatku: 181,75 zł
Odsetki po podatku: 179,75 zł
Odsetki po podatku: 167,77 zł
Odsetki po podatku: 159,78 zł
Odsetki po podatku: 149,79 zł
Legenda:Ocena danego banku na podstawie średniej ocen zebranej od naszych klientów
Ponad 10 lat doświadczenia naszego zespołu w analizie rynku finansów
Zaletą lokat jest ich bezpieczeństwo i przejrzystość. Wpłacając pieniądze do banku, ryzykujemy niewiele, a przy tym już na starcie wiemy, ile odsetek zostanie nam wypłacone.
Wadą lokat jest z kolei stosunkowo niska intratność. Ich oprocentowanie często pozwala jedynie na pokrycie straty wynikającej z utraty siły nabywczej pieniądza wskutek działania inflacji. Realny zysk z lokat (po odjęciu podatku Belki i skorygowaniu wyniku o wskaźnik inflacji) bywa rozczarowujący.
Osoby, które chcą zarabiać na oszczędnościach więcej niż inni, nie są jednak skazane na zwiększanie poziomu akceptowanego ryzyka i przenoszenie kapitału na rynek inwestycyjny. Wysokie odsetki mogą zapewnić lokaty promocyjne – oprocentowane dużo wyżej niż te standardowe, a jednocześnie tak samo bezpieczne.
Lokaty promocyjne to zwykłe lokaty bankowe, jednak dostępne na korzystniejszych warunkach. Oferty specjalne to chętnie wykorzystywany przez banki sposób na przyciągnięcie uwagi nowych klientów. I to właśnie do tej grupy odbiorów najczęściej kierowane są promocje depozytów terminowych.
Za nowego klienta nie zawsze musi być uznawana jedynie osoba, która nigdy wcześniej nie miała do czynienia z danym bankiem. Często za takiego są uznawani konsumenci, którzy posiadali już produkty w tym banku (czy to kredytowe, czy nawet inne lokaty), ale przestali z nich korzystać jakiś czas temu. Skutkiem tego np. od roku nie są związani żadną aktywną umową z tą instytucją.
Nie wystarczy przy tym samo zaprzestanie używania np. konta osobistego, jeśli nadal będzie ono otwarte. Okres niekorzystania z usług banku liczony jest od daty zamknięcia ostatniego z prowadzonych przez ten bank rachunków dla danego klienta.
Często spotykanymi na rynku bankowym promocjami lokat są lokaty na nowe środki, dostępne dla wszystkich: nowych i obecnych klientów. Cechą tych promocji jest wyższe oprocentowanie, oferowane w tych depozytach, które zostały założone z pieniędzy stanowiących nadwyżkę ponad łączne saldo rachunków klienta z dnia wymienionego w regulaminie promocji.
Do wyliczenia salda odniesienia brany jest pod uwagę stan wszystkich rachunków depozytowych: kont osobistych, oszczędnościowych i lokat, jakie posiadał klient w tym banku na koniec danego dnia.Coraz więcej banków decyduje się na organizowanie stosunkowo nowych promocji, w których wyższe oprocentowanie będzie przyznawane za założenie lokaty poprzez aplikację mobilną.
Lokaty mobilne mają zachęcić klientów banku do korzystania z nowoczesnych technologii, które ułatwiają korzystanie z produktów banku, będąc jednocześnie dla banku bardziej opłacalne niż utrzymywanie obsługi oddziałowej. W ten sposób użytkownicy aplikacji bankowych zaznajamiają się z nowymi kanałami obsługi, jeszcze bardziej odchodząc od potrzeby wizyt w placówkach.
Celem promocji jest nawiązanie trwałej relacji między bankiem a konsumentem. Oferując więcej niż inni, bank chce poszerzyć grono odbiorców lub zaktywować tych obecnych, by częściej korzystali z jego usług.
By podtrzymać współpracę ze świeżo pozyskanym dzięki promocji klientem, bank – oferując wyższe odsetki – najczęściej wymaga od niego założenia rachunku osobistego, czasem wraz z wyrobieniem karty debetowej. Korzystając z takiej promocji, warto mieć na uwadze nowo otwarte konto i po zakończeniu lokaty je zamknąć, jeśli nie zamierzamy więcej z niego korzystać.
Pozostawianie wszelkich aktywnych umów bez jednoczesnego korzystania z tych produktów może mieć zgubne skutki. Nawet jeśli dane konto jest w tej chwili całkowicie darmowe, nie oznacza to, że bank nie zmieni cennika na przestrzeni kolejnych miesięcy czy lat. A zapomnieć o takim leżącym odłogiem rachunku jest bardzo łatwo.
Niekiedy warunkiem skorzystania z lokaty promocyjnej jest zapewnianie w okresie jej trwania wpływów dochodu na ROR (rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy). Jeśli taki właśnie wymóg stawia bank, koniecznie należy się upewnić, jakiego rodzaju wpłaty wystarczą, by wywiązać się z tej powinności. Niekiedy wystarczający będzie zwykły przelew, np. z własnego konta w drugim banku, z kolei innym razem będzie musiał to być wyłącznie wpływ wynagrodzenia od pracodawcy.
Czasem wpłata musi również spełniać wymogi w zakresie minimalnego limitu, np. min. 2000 zł. Zazwyczaj obowiązek zapewnienia wpływy na rachunek nie dotyczy miesiąca, w którym klient przystępuje do promocji, a dopiero kolejnego miesiąca kalendarzowego.
Niemal zawsze wymogiem regulaminu promocji jest udzielenie zgody na kontakt marketingowy, dzięki czemu bank będzie mógł przedstawiać klientowi kolejne oferty listownie, telefonicznie, SMS-owo czy poprzez wiadomości e-mail. Zgody nie można wycofywać do czasu zakończenia lokaty specjalnej.
Jeśli któryś z warunków wymienionych w regulaminie oferty nie zostanie spełniony, klient traci prawo do korzystania z podwyższonych odsetek. Zazwyczaj oprocentowanie tej lokaty spada wówczas do poziomu standardowego oprocentowania oferowanego przez ten bank na lokatach o tym samym terminie zapadalności.
Zerwanie lokaty promocyjnej przed czasem najczęściej wiąże się z utratą wypracowanych dotychczas odsetek.
Lokaty to produkty dopasowane do potrzeb klientów, którzy dysponują wolnymi zapasami gotówki i chcą je bezpiecznie zdeponować na dłuższy czas. Jednocześnie wychodzą z założenia, że inwestowanie w fundusze lub gra na giełdzie – choć daje szansę na osiągnięcie wyższych zysków – to dla nich zbyt duże ryzyko.
Po pierwsze – w przypadku inwestycji nie ma gwarancji zysku. Po drugie – w razie niepowodzenia, produkty tego typu mogłyby przynieść stratę. Po trzecie – jeśli zajdzie nagła potrzeba odzyskania gotówki, jej przedwczesne odebranie mogłoby się nie opłacać, np. przez niekorzystne w danej chwili kursy akcji.
W przypadku lokat zawsze istnieje gwarancja odzyskania wpłaconych środków w całości, a przy założeniu dotrzymania terminu umowy – również gwarancja uzyskania odsetek. Przedwczesne zerwanie lokaty może nastąpić w dowolnym czasie, jednak często będzie skutkować sankcją w postaci utraty całości lub części umówionych odsetek.
Korzystanie z rozmaitych promocji pozwala z kolei na zwiększenie zysków, choć nawet w przypadku ofert specjalnych nie będą one tak wysokie, jak wysokie mogą być w przypadku produktów inwestycyjnych.
I choć promocje lokat nie są pozbawione wad, to przy niewielkim wysiłku i bardzo niskim ryzyku pozwalają nie tylko na pokonanie niszczącej siły inflacji, ale i wypracowaniu przyzwoitej nadwyżki finansowej bez ryzyka.