Reklama
Deklaracja zgodności
Deklaracja dostępności usług w Comperia.pl S.A.
Informacja o spełnianiu wymogów Ustawy z dniao zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. 2024 poz. 731).
Dlaczego otrzymujesz tę informację
Comperia.pl S.A. (dalej: „Comperia”) jest podmiotem objętym przepisami Ustawy z dniao zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (dalej: „Ustawa”).
Comperia jest zobowiązana do podania do publicznej wiadomości m.in. informacji o tym, w jaki sposób świadczone przez Comperia usługi spełniają wymagania Ustawy.
Obszary dostępności
- Technologiczny / cyfrowy – strona www.comperia.pl, dokumenty w postaci elektronicznej.
- Regulacyjny / dokumentacyjny – dokumenty, w tym umowa o świadczenie usług, regulamin świadczenia usług oraz inne dokumenty, które od nas otrzymujesz.
- Architektoniczny – dostęp fizyczny do siedziby w Warszawie.
- Wnioski i uwagi w zakresie dostępności.
Usługi, świadczone przez Comperia, które podlegają obowiązkowi spełnienia wymogów dostępności określonych w Ustawie:
- Pośrednictwo kredytowe
1. Dostępność technologiczna / cyfrowa
Stan dostępności:
Strona internetowa www.comperia.pl jest częściowo zgodna z wymogami WCAG.
Strona internetowa jest dostosowana w następujący sposób:
- obrazy zawierają opisy alternatywne jeżeli to konieczne, elementy dekoracyjne mają pozostawiony pusty
alt
; - nagłówki są zagnieżdżone właściwie i tworzą logiczną i spójną strukturę;
- landmarks – są wdrożone, obecnie jeszcze strona zawiera stare elementy;
- listy treści są właściwie wdrożone wg standardów HTML5;
- rozumienie prezentowanych treści nie zależy od warstwy wizualnej, dane liczbowe posiadają kontekst;
- kolory i kontrasty projektu zostały sprawdzone do poziomu AA (norma 4,5:1 dla tekstu akapitowego);
- konstrukcja strony pozwala przeglądać ją z ekranem dowolnej orientacji; powiększenie tekstu do 200% powoduje, że strona nadal jest czytelna i estetyczna.
2. Dostępność regulacyjna / dokumentacyjna
- Zapewniamy obsługę w Siedzibie w odizolowanych, wyciszonych pomieszczeniach.
- Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą komunikować się z Comperia za pomocą e-maila, telefonu lub listownie.
- Możemy zapewnić kontakt z tłumaczem Polskiego Języka Migowego – po wcześniejszym zgłoszeniu takiego zapotrzebowania do Comperia poprzez jeden z dostępnych kanałów komunikacji (mail, telefon lub osobiście).
- Zapewniamy obsługę klienta zdalnie, bez konieczności osobistego stawiennictwa.
Dokumenty, które otrzymujesz, częściowo spełniają standardy WCAG oraz zasady prostego języka w następujący sposób:
- Najważniejsze dokumenty niezbędne do korzystania z usług Comperia są udostępnione w prostym języku.
- Dokumenty są zgodne z różnymi przeglądarkami, urządzeniami i technologiami pomocniczymi.
- Z uwagi na specyfikę działalności nie wszystkie trudne słowa lub zwroty w dokumentach dla Klientów przedstawiono w prostszej formie. Istnieją specjalistyczne pojęcia, które są regulowane przez prawo. Ich zrozumiałość zależy od przepisów, które nie były tworzone z myślą o prostym języku.
3. Dostępność architektoniczna
Siedziba Comperia jest przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnościami ruchowymi:
- Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Są sterowane automatycznie lub, w przypadku gdy nie są, w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
- Drzwi są jedno lub dwuskrzydłowe o łącznej szerokości ponad 100 cm i prowadzą do dużego holu. Siedziba znajduje się na parterze budynku.
- Zaraz po wejściu do budynku, w holu, znajduje się Punkt informacyjny, którego pracownicy na życzenie osoby z niepełnosprawnością wezwą pracownika Comperia w celu udzielenia pomocy w dotarciu do Siedziby.
- W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
- W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
- W garażu budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych przypisanych do Comperia. Po uprzednim kontakcie z Comperia zarezerwujemy miejsce dla osoby z niepełnosprawnością.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Dokładne informacje o dostępności architektonicznej dostępne są telefonicznie i e-mailowo.
Osobom ze szczególnymi potrzebami zalecamy wcześniejszy kontakt z Comperia, co pozwoli na sprawniejszą ich obsługę.
4. Wnioski i uwagi w zakresie dostępności
Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą zgłaszać wnioski o zapewnienie dostępności oraz składać skargi na jej brak zgodnie z zasadami opisanymi na stronie internetowejwww.comperia.pl.
Kontakt w sprawie dostępności:
- E-mail: biuro@comperia.pl
- Telefon: 22 642 91 19