Dlaczego otrzymujesz tę informację

Comperia.pl S.A. (dalej: „Comperia”) jest podmiotem objętym przepisami Ustawy z dniao zapewnieniu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (dalej: „Ustawa”).

Comperia jest zobowiązana do podania do publicznej wiadomości m.in. informacji o tym, w jaki sposób świadczone przez Comperia usługi spełniają wymagania Ustawy.

Obszary dostępności

  1. Technologiczny / cyfrowy – strona www.comperia.pl, dokumenty w postaci elektronicznej.
  2. Regulacyjny / dokumentacyjny – dokumenty, w tym umowa o świadczenie usług, regulamin świadczenia usług oraz inne dokumenty, które od nas otrzymujesz.
  3. Architektoniczny – dostęp fizyczny do siedziby w Warszawie.
  4. Wnioski i uwagi w zakresie dostępności.

Usługi, świadczone przez Comperia, które podlegają obowiązkowi spełnienia wymogów dostępności określonych w Ustawie:

  • Pośrednictwo kredytowe

1. Dostępność technologiczna / cyfrowa

Stan dostępności:

Strona internetowa www.comperia.pl jest częściowo zgodna z wymogami WCAG.

Strona internetowa jest dostosowana w następujący sposób:

  • obrazy zawierają opisy alternatywne jeżeli to konieczne, elementy dekoracyjne mają pozostawiony pusty alt;
  • nagłówki są zagnieżdżone właściwie i tworzą logiczną i spójną strukturę;
  • landmarks – są wdrożone, obecnie jeszcze strona zawiera stare elementy;
  • listy treści są właściwie wdrożone wg standardów HTML5;
  • rozumienie prezentowanych treści nie zależy od warstwy wizualnej, dane liczbowe posiadają kontekst;
  • kolory i kontrasty projektu zostały sprawdzone do poziomu AA (norma 4,5:1 dla tekstu akapitowego);
  • konstrukcja strony pozwala przeglądać ją z ekranem dowolnej orientacji; powiększenie tekstu do 200% powoduje, że strona nadal jest czytelna i estetyczna.

2. Dostępność regulacyjna / dokumentacyjna

  • Zapewniamy obsługę w Siedzibie w odizolowanych, wyciszonych pomieszczeniach.
  • Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą komunikować się z Comperia za pomocą e-maila, telefonu lub listownie.
  • Możemy zapewnić kontakt z tłumaczem Polskiego Języka Migowego – po wcześniejszym zgłoszeniu takiego zapotrzebowania do Comperia poprzez jeden z dostępnych kanałów komunikacji (mail, telefon lub osobiście).
  • Zapewniamy obsługę klienta zdalnie, bez konieczności osobistego stawiennictwa.

Dokumenty, które otrzymujesz, częściowo spełniają standardy WCAG oraz zasady prostego języka w następujący sposób:

  • Najważniejsze dokumenty niezbędne do korzystania z usług Comperia są udostępnione w prostym języku.
  • Dokumenty są zgodne z różnymi przeglądarkami, urządzeniami i technologiami pomocniczymi.
  • Z uwagi na specyfikę działalności nie wszystkie trudne słowa lub zwroty w dokumentach dla Klientów przedstawiono w prostszej formie. Istnieją specjalistyczne pojęcia, które są regulowane przez prawo. Ich zrozumiałość zależy od przepisów, które nie były tworzone z myślą o prostym języku.

3. Dostępność architektoniczna

Siedziba Comperia jest przystosowana do obsługi osób z niepełnosprawnościami ruchowymi:

  • Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. Są sterowane automatycznie lub, w przypadku gdy nie są, w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
  • Drzwi są jedno lub dwuskrzydłowe o łącznej szerokości ponad 100 cm i prowadzą do dużego holu. Siedziba znajduje się na parterze budynku.
  • Zaraz po wejściu do budynku, w holu, znajduje się Punkt informacyjny, którego pracownicy na życzenie osoby z niepełnosprawnością wezwą pracownika Comperia w celu udzielenia pomocy w dotarciu do Siedziby.
  • W budynku nie ma informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.
  • W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  • W garażu budynku znajduje się kilka miejsc parkingowych przypisanych do Comperia. Po uprzednim kontakcie z Comperia zarezerwujemy miejsce dla osoby z niepełnosprawnością.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • Dokładne informacje o dostępności architektonicznej dostępne są telefonicznie i e-mailowo.

Osobom ze szczególnymi potrzebami zalecamy wcześniejszy kontakt z Comperia, co pozwoli na sprawniejszą ich obsługę.

4. Wnioski i uwagi w zakresie dostępności

Osoby ze szczególnymi potrzebami mogą zgłaszać wnioski o zapewnienie dostępności oraz składać skargi na jej brak zgodnie z zasadami opisanymi na stronie internetowejwww.comperia.pl.

Kontakt w sprawie dostępności:

Adres korespondencyjny: Comperia.pl S.A.; 02-673 Warszawa, Konstruktorska 13