Za miesiąc MultiBank stanie się mBankiem

2013-10-25 11:08:53

Już za miesiąc, dokładnie 25 listopada, MultiBank oraz BRE Bank zmienią nazwę na mBank. Tym samym nastąpi „konsolidacja” wszystkich instytucji grupy BRE Banku pod jedną marką. Obecnie BRE Bank świadczy wyspecjalizowane usługi bankowości prywatnej oraz dla firm, zaś internetowy mBank oraz „tradycyjny” MultiBank parają się bankowością detaliczną. Rebranding w zasadzie niewiele jednak zmieni.

Jakie nowości czekają klientów?

Po pierwsze, można przyjąć, że kończy się epoka, kiedy mBank był bankiem internetowym. Teraz pod tą marką będzie prowadzona bardzo szeroka działalność, a na ulicach pojawią się oddziały z logiem mBanku.

Dla dotychczasowych klientów zarówno MultiBanku, zmieni się niewiele. Warunki umów, numery rachunków bankowych, systemy transakcyjne, adresy oddziałów czy numery telefonów - wszystko zostaje takie samo. Jedynym, co się zmieni, będzie zastąpienie loga i nazwy MultiBanku w serwisie transakcyjnym czy w szyldach placówek i w ich wnętrzu (tutaj rebranding ma potrwać do końca marca 2014 r.).

Znikną oddzielne strony internetowe MultiBanku i BRE Banku, wszystkie informacje można będzie znaleźć na stronie mBanku. Produkty i usługi z oferty MultiBanku będą oznakowane dopiskiem „dawny MultiBank”. Do systemu transakcyjnego będzie się można zalogować przez stronę mBanku, albo dedykowany adres bezpośredni mój.multibank.pl. Jak zapewnia bank, rebranding nie powinien mieć żadnego znaczenia na komfort korzystania z systemu bankowości internetowej, a migracja klientów do nowego serwisu transakcyjnego nie jest priorytetem.

Także wszystko, co było dostępne na stronie BRE Banku, nie zaginie. W nowej odsłonie witryny mBanku cała oferta BRE Banku będzie dostępna w zakładkach „MSP i Korporacje” lub „Private Banking”. Serwis transakcyjny iBRE zostanie zastąpiony przez mBank CompanyNet, nowe będą także m.in. adres logowania (companynet.mBank.pl, możliwe też logowanie ze strony mBanku) oraz szata graficzna.
Jak donosi mBank, zmianie ulegnie też wygląd dokumentów bankowych oraz nowych wydawanych kart płatniczych. Niewykluczona jest także modyfikacja nazw niektórych produktów i usług.

Dlaczego wszystko staje się mBankiem?

Jak informuje mBank, celem rebranding w Grupie BRE jest „lepsze wykorzystanie jej potencjału oraz optymalizacja kosztów”. Marka mBank ma być gwarantem rozwoju m.in. ze względu na swoją doskonałą rozpoznawalność.

Autor: Mikołaj Fidziński
Comperia.pl

Mikołaj Fidziński