METODOLOGIA RANKINGU BANKÓW UNIWERSALNYCH

2008-08-04 16:08:43

W połowie każdego miesiąca tworzymy mini rankingi 10-ciu najlepszych ofert w ramach 5 kategorii produktowych, sortując oferty zgodnie z następującymi kryteriami:

- kredyty hipoteczne: oprocentowanie rzeczywiste, prowizja, ocena klientów

- kredyty gotówkowe: oprocentowanie rzeczywiste, prowizja, ocena klientów

- kredyty samochodowe: oprocentowanie rzeczywiste, prowizja, ocena klientów

- karty kredytowe: oprocentowanie operacji bezgotówkowych, koszt użytkowania karty, długość okresu bezodsetkowego

- lokaty bankowe: odsetki netto, ocena klientów
 
Co miesiąc powstaje zatem 14 mini rankingów. Bank, który się znajdzie w jednym z nich dostaje od 1 do 10 punktów, w zależności od zajętego miejsca zgodnie z regułą: 1. miejsce - 10 pkt., 2. miejsce - 9 pkt. …, 10. miejsce - 1 pkt.
Pod uwagę bierzemy zarówno produkty standardowe jak i promocyjne. Dlatego może zdarzyć się, w jednym mini rankingu ten sam bank zajmie dwie lub więcej pozycji. W takim wypadku pod uwagę bierzemy wszystkie zdobyte punkty. Np. jeżeli w ramach tego samego mini rankingu produkty Banku X znalazły się na 2. i 4. pozycji, Bank X otrzymuje 16 pkt.
W zbiorczym rankingu kwartalnym sumujemy wszystkie punkty zdobyte przez banki w ciągu odpowiednich trzech miesięcy, czyli łącznie z 42 mini rankingów.
 
Comperia.pl

 

Ekspert Comperia.pl

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam