19.06.2015, 10:47

MTR, czyli wynajem średnioterminowy a leasing

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 8.5     / 10 (oddano 2 głosów)

MTR, czyli wynajem średnioterminowy a leasing

MTR, czyli wynajem średnioterminowy samochodów to doskonałe rozwiązanie dla tych klientów, którzy chcą pożyczyć potrzebny samochód na okres od kilku miesięcy do dwóch lat. Sprawdźmy, na czym polega ten rodzaj wynajmu i czym się różni od leasingu.

Dzięki swojej elastyczności wynajem średnioterminowy doskonale sprawdza się w takich sytuacjach, jak realizacja przez przedsiębiorstwa krótkoterminowych kontraktów lub potrzeba dysponowania samochodami przez okres kilku miesięcy ze względu na sezonowość branży.

Elastyczne rozwiązanie

Dużą zaletą wynajmu średnioterminowego (medium term rental – MTR) jest nie tylko łatwość zawarcia umowy i jej zakończenia, ale także bardziej korzystna cena w porównaniu z innymi rozwiązaniami dla firm w zakresie wynajmu pojazdów. Ponadto wynajem średnioterminowy charakteryzuje się bardzo elastycznym dopasowaniem do indywidualnych potrzeb transportowych klientów. Jest rozwiązaniem pośrednim pomiędzy wynajmem długoterminowym (FSL) a krótkoterminowym (Rent a Car) i najczęściej trwa od 30 dni do 23 miesięcy.

Kompleksowość usługi

Wynajmujący samochody w ramach MTR zapewnia klientowi kompleksowe usługi związane z serwisowaniem i użytkowaniem floty, a także z ubezpieczeniem. Dodatkowo powinien zapewnić auto zastępcze, dopóki nie zostanie naprawione dotychczas użytkowane. Z tego rodzaju wynajmu mogą korzystać zarówno duże, jak i małe przedsiębiorstwa.

Inną zaletą MTR jest to, że firmy korzystające z tego rozwiązania nie muszą inwestować w zakup własnych samochodów, które po zrealizowaniu danego kontraktu mogłyby się okazać zbędne. Wynajem średnioterminowy jest również dobrym rozwiązaniem, gdy potrzebne jest zapewnienie transportu dla pracowników.

MTR a leasing

MTR zapewnia bardzo szybki dostęp do samochodów, a dzięki kompleksowej obsłudze wynajmujący nie musi się martwić o sprawy techniczne zawiązane z pojazdami. Nie ma tu również opłat znanych z leasingu, jak wpłata wstępna. Dodatkowo klient wykorzystuje flotę samochodów tylko przez ten czas, w jakim rzeczywiście ich potrzebuje.

Kwestie podatkowe

Minusem wynajmu średnioterminowego są kwestie podatkowe, które nie są tak korzystne, jak w przypadku leasingu i nie spełniają jego definicji, ponieważ umowa wynajmu trwa krócej niż 2 lata. W tym przypadku, żeby wydatki mogły zostać wliczone do kosztów uzyskania przychodów, firma musi prowadzić dokładną ewidencję przebiegu pojazdów, czyli musi angażować pracowników do dodatkowych obowiązków, a i tak najczęściej udaje się odliczyć tylko część kosztów. Dzieje się tak w przypadku samochodów, które są mniej eksploatowane i mają mniejszy przebieg kilometrów, a koszty ich wynajmu są takie same, jak pozostałych. 

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (19.06.2015).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
878 artykułów - zobacz inne artykuły tego autora