Pracodawca przelał pensję na zamknięte konto - co teraz?

2015-06-30 12:44:49

W sytuacji, gdy pracodawca przelał pensję na zamknięte już przez pracownika konto, ten wbrew pozorom nie ma większych powodów do niepokoju – transakcje bankowe nie giną w wirtualnej przestrzeni.

Pomyłki podczas przelewania pieniędzy się zdarzają. Zwykle jednak większość z nich da się naprawić. Dotyczy to przede wszystkim sytuacji, w których przelew wyszedł na zamknięte już konto bankowe.

Pensja nie przepada

Zabłąkana pensja pracownika nie może tak po prostu przepaść. Wynika to z tego, że stare numery rachunków nie są przyznawane nowym klientom, a środki pieniężne przelane na nieaktualne konto w ciągu kilku dni niejako automatycznie wracają do zlecającego przelew. Dzięki takiemu rozwiązaniu pieniądze nie mogą trafić do nieznanej osoby, co zapobiega ewentualnym trudnościom w ich odzyskaniu.

Co powinien zrobić pracownik?

Jeśli jego pensja zostanie przelana na nieaktualne konto bankowe, pracownik powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt swojemu przełożonemu. Gdy system zwróci pracodawcy środki przelane na zamknięte konto, osoba odpowiedzialna za wypłatę wynagrodzeń ponowi przelew - tym razem kierują go na właściwy numer rachunku.

Kiedy pracownik ostatecznie otrzyma pensję?

Wynagrodzenie powinno znaleźć się na właściwym koncie pracownika w ciągu kilku dni od zgłoszenia zaistniałego problemu. Zdarzają się jednak przypadki, w których mogą wystąpić pewne trudności w szybkim wyjaśnieniu sprawy.

Powody opóźnień

Pamiętajmy też, że nasze stare konto bankowe nadal może pozostawać aktywne, pomimo tego, że klient zlecił jego zamknięcie. Może tak się zdarzyć, ponieważ nie upłynął jeszcze termin wypowiedzenia umowy rachunku albo doszło do błędu leżącego po stronie banku lub niedopełnienia formalności przez klienta zamykającego konto. W takiej sytuacji należy skontaktować się z bankiem i upewnić, czy konto zostało rzeczywiście zamknięte. Jeśli jednak w tym czasie pracodawca przelał nasze wynagrodzenie właśnie na stary rachunek, warto sprawdzić, czy przypadkiem jeszcze jest on aktywny - jeśli tak, będziemy musieli przelać pensję na inne konto, by to stare mogło zostać ostatecznie zamknięte.

Renata Grochowska