Jak złożyć reklamację w Play?

2015-06-16 13:49:21

Kwestie reklamacji to zwykle skomplikowane i czasochłonne procedury przypominające drogę przez mękę. Czy składanie reklamacji w Play również wpisuje się w ten stereotyp? Sprawdzamy, jak złożyć reklamację, żeby przebiegło to szybko i bez komplikacji.

Reklamacją w sieci telefonicznej Play są zgłoszenia do operatora, które dotyczą jednej (bądź kilku) z trzech istotnych kwestii:

  • niedotrzymania przez Play zawartych w umowie terminów,
  • nieświadczenia usług telekomunikacyjnych w należyty sposób,
  • niezgodności z umową naliczonych opłat na fakturze lub uruchomionych usług.

Elementy reklamacji

Aby reklamacja się udała, a zgłoszenie zostało szybko i sprawnie rozpatrzone, należy podać kilka istotnych informacji. Zasada jest prosta: im więcej szczegółów, tym lepiej. Przy składaniu zgłoszenia reklamacyjnego należy pamiętać w pierwszej kolejności jednak o podaniu:

  • danych teleadresowych należących do właściciela numeru,
  • numeru telefonu, o którym mowa,
  • numeru kontaktowego,
  • szczegółów związanych z okolicznościami i czasem reklamowanego zdarzenia,
  • wysokości odszkodowania, jakiego żądania (tu należy także podać preferowany sposób jego wypłaty).

W przypadku zgłaszania niezgodności naliczania opłat niezbędne będzie podanie numeru i kwoty faktury.

Składanie reklamacji

Reklamację w Play można zgłosić na wiele sposobów:

  • poprzez serwis Play24 - wystarczy zalogować się na nasze konto i wypełnić formularz zgłoszeniowy,
  • telefonicznie - należy skontaktować się z numerem *500 i komunikować z Obsługą Klienta,
  • osobiście w najbliższym salonie Play,
  • mailowo, pisząc na adres ok@pomocplay.pl,
  • listownie, wysyłając pismo (własnoręcznie podpisane) na adres operatora:

P4 Sp. z o.o.
Skrytka pocztowa 41
02-671 Warszawa

Kiedy Play odpowie?

Specjaliści Play udzielają odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od chwili otrzymania naszego zgłoszenia reklamacyjnego. Standardowo robią to listownie, ale mogą wysłać odpowiedź również na e-mail. Aby otrzymać ją w ten sposób, należy poinformować o tym Obsługę Klienta. W trakcie procesu rozpatrywania reklamacji Play korzysta z takich dokumentów jak Prawo telekomunikacyjne (z dnia 16 lipca 2004), Regulaminy i Cenniki Promocji, Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 Sp. z o.o. oraz Rozporządzanie Ministra Administracji i Cyfryzacji dotyczące reklamacji usługi telekomunikacyjne (z dnia 24 lutego 2014).

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam