Martwy piksel na ekranie telefonu - jak reklamować?

2015-05-27 14:18:22

Martwe piksele to niezwykle irytujące wady na wyświetlaczach telefonów, laptopów czy nawet telewizorów. Jako wada fabryczna podlegają one oczywiście reklamacji, jednak tylko w określonych sytuacjach.

Martwy piksel to wada, która w większości przypadków jest widoczna już przy pierwszym uruchomieniu telefonu, choć zdarza się, że zaczyna być on widoczny dopiero po pewnym okresie użytkowania, co nie musi oznaczać winy użytkownika. Jeśli spotkamy się z takim przypadkiem, powinniśmy zdecydować się na reklamację urządzenia.

Reklamacja u operatora

Jeśli urządzenie zakupiliśmy u jednego z operatorów, powinniśmy udać się do salonu i tam uruchomić procedurę reklamacji. Pracownik przyjmie od nas telefon i wypełni wniosek, w którym opisze i wadę i prześle całość do serwisu producenta. Telefon zostanie prawdopodobnie naprawiony lub wymieniony, pod warunkiem że będzie spełniał warunki reklamacji.

Jeden martwy piksel to za mało

W przypadku martwych pikseli może się okazać, że ich liczba nie jest wystarczająca do uznania reklamacji. Wielu producentów zastrzega bowiem w warunkach gwarancji, jakie wady kwalifikują się do jej uznania. Widnieje tam też zapis o ilości martwych pikseli, od których problem będzie kwalifikował się jako wada fabryczna.

Uwaga! W przypadku, gdy martwy jest jeden piksel, nasze szanse na pozytywne rozwiązanie sprawy stają się bardzo niewielkie.

Reklamacja naprawy gwarancyjnej

Jeśli serwis producenta nie uzna martwego piksela za wadę i nie dokona naprawy, mamy prawo zareklamować samo postępowanie gwarancyjne. W tym przypadku warto ponownie udać się do salonu operatora i sporządzić stosowny wniosek.

Operator jeszcze raz prześle telefon do serwisu, jednak w tym przypadku nie w celu dokonania naprawy, a wymiany urządzenia na nowe, pozbawione wady. Jeśli serwis odmówi, pozostaje nam pogodzić się z sytuacją lub skorzystać z reklamacji w serwisie wewnętrznym operatora.

Serwis wewnętrzny

Gdy serwis producenta odmawia współpracy, możemy też zgłosić się do serwisu wewnętrznego danego operatora. Do wniosku warto dołączyć ekspertyzę dokonaną w jeszcze jednym, niezależnym serwisie. Operator może w takiej sytuacji zdecydować o samodzielnym rozwiązaniu problemu, przez naprawę lub wymianę urządzenia.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam