Lista najpopularniejszych firm leasingowych

2015-04-20 16:44:44

Leasing cieszy się ogromną popularnością wśród polskich przedsiębiorstw, a firmy zajmujące się tego typu działalnością notują coraz lepsze wyniki sprzedaży. Przedstawiamy najlepsze i najpopularniejsze firmy leasingowe działające w naszym kraju.

Banki od wielu lat cieszą się dużą popularnością, ale też zaufaniem i kojarzą się z bezpieczeństwem. Nie ma więc nic dziwnego w popularności firm leasingowych działających w ramach banków. Na taki krok zdecydowały się między innymi:

  • BNP Paribas,
  • BZ WBK,
  • Deutsche Bank,
  • Getin Bank,
  • Idea Bank,
  • ING Bank Śląski,
  • Bank Millennium,
  • Bank Pekao,
  • Raiffeisen Polbank,
  • SGB.

Oddziały leasingowe tych banków wpisane są w poczet członków Związku Polskiego Leasingu.

Inne firmy leasingowe

Uzupełnieniem listy najpopularniejszych firm leasingowych w naszym kraju są podmioty działające na rynku stricte leasingowym, ale też firmy skupiające swoją główną działalność wokół aktywów najczęściej finansowanych leasingiem. Wśród nich należy wymienić marki takie jak:

  • Caterpillar,
  • Mercedes-Benz,
  • Volkswagen,
  • Siemens,
  • Scania,
  • Leasing-Experts,
  • Europejski Fundusz Leasingowy,
  • Polski Związek Wynajmu,
  • Leasingu Pojazdów,
  • IKB Leasing.

Najczęściej finansowane leasingiem aktywa

Polscy przedsiębiorcy jako przedmiot leasingu najczęściej wybierają pojazdy osobowe i dostawcze. Stanowią one aż 41 proc. udziału w rynku leasingowym. Kolejne pozycje to transport ciężki oraz maszyny i urządzenia, których udział to odpowiednio 28,7 proc. i 25,7 proc. Znacznie mniejszą popularnością ciszy się leasingowanie nieruchomości i innych aktywów.

Kto wybiera leasing?

Wśród firm najchętniej korzystających z tej formy finansowania różnego rodzaju zakupów i inwestycji znajdziemy te działające w sektorze produkcyjnym, budowlanym, transportowym i handlowym. Najczęściej są to firmy z sektora MSP, które główny nacisk kładą na inwestycje i rozwój działalności. Mogą one też pochwalić się dobrą kondycją finansową i są w głównej mierze zorientowane na sukces. W większości przypadku są to firmy kierowane w nowoczesny sposób, wykorzystujące dostępne kanały dystrybucji, ale też zaawansowane metody budowania wizerunku, jakości czy kształtowania cen. W ogólnym rozrachunku są to firmy dojrzalsze, lepiej przygotowane do obecności i zaistnienia na rynku gospodarczym.

Tomasz Słupczyński