Już wkrótce będziemy płacić kartą na straganie?

2015-02-18 15:06:53

Małe i średnie firmy, sklepiki oraz stragany – to właśnie w tych miejscach najczęściej rozliczamy się za pomocą płatności gotówkowych. Zwykle nie mamy innego wyjścia, gdyż drobni przedsiębiorcy niechętnie wprowadzają terminale płatnicze w swoich punktach handlowo-usługowych. To już wkrótce może się zmienić za sprawą kampanii "Warto Kartą", która rusza 26 lutego.

Kampania „Warto Kartą” została stworzona z myślą o drobnych przedsiębiorcach, którzy nie korzystają wcale lub korzystają tylko w niewielkim stopniu z możliwości, jakie oferują płatności bezgotówkowe. Kampanię opracowano z inicjatywy firmy Polskie ePłatności, która w swojej ofercie posiada między innymi mPOS (niewielkie terminale płatnicze) z opcją płatności zbliżeniowych.

W ramach przywołanej akcji drobni przedsiębiorcy zyskują szansę na przetestowanie rozwiązań proponowanych przez Polskie ePłatności przez okres trzech miesięcy za darmo. Po zakończeniu okresu próbnego firmy będą mogły kontynuować współpracę z Polskimi ePłatnościami na preferencyjnych warunkach lub z niej zrezygnować. By wziąć udział w kampanii i okresie testowym, wystarczy zarejestrować się na stronie wartokarta.pl

Czy „Warto Kartą” będzie początkiem rewolucji w biznesie? Program ma szansę na spopularyzowanie rozwiązań, które do tej pory wielu drobnych przedsiębiorców odrzucało. Możliwość nieodpłatnego przetestowania urządzeń do płatności bezgotówkowych da szansę na lepsze poznanie specyfiki tego rozwiązania. Istnieje realna szansa, że przedsiębiorcy, którzy do tej pory byli sceptycznie nastawieni do płatności za pośrednictwem terminali płatniczych, teraz zmienią zdanie.

Program „Warto Kartą” ma także niebagatelne znacznie dla przeciętnego konsumenta. Jeśli idea płatności bezgotówkowych przyjmie się w małych zakładach usługowych, sklepikach i na straganach, zyskają na tym także konsumenci. Wygodne transakcje bezgotówkowe będą mogły zastąpić nie zawsze komfortowe posługiwanie się gotówką.

Ilona Maciejuk