Przenosimy numer telefonu z Internetem po przeprowadzce

2015-02-18 09:20:54

Nieoczekiwana zmiana miejsca zamieszkania niesie za sobą szereg różnego rodzaju konsekwencji. Czy możliwe będzie bezproblemowe i ekspresowe przeniesienie usług telekomunikacyjnych i internetowych pod nowy adres?

Decyzja o przeprowadzce rzadko jest podejmowana z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, więc często zmianie miejsca zamieszkania towarzyszy konieczność zerwania niektórych umów dotyczących świadczenia usług telekomunikacyjnych i internetowych na terenie naszej poprzedniej lokalizacji. W niektórych przypadkach istnieje jednak możliwość ich przeniesienia pod nowy adres.

Przeniesienie numeru stacjonarnego

Jeśli nasza umowy z operatorem telefonii stacjonarnej wciąż obowiązuje i jest podpisana na czas określony, musimy złożyć pisemne oświadczenie o chęci przeniesienia numeru pod nowy adres. Operator będzie zobowiązany przychylić się do naszej prośby, chyba że jej spełnienie będzie niemożliwe ze względu na ograniczenia technologiczne w nowej lokalizacji lub też gdy prośba będzie dotyczyła numeru geograficznego. We wszystkich innych przypadkach nie powinniśmy spotkać się z problemami.

Internet jako usługa powszechna

Jeśli korzystaniu z usług telekomunikacyjnych towarzyszyła usługa dostępu do Internetu, również istnieje możliwość jej przeniesienia. W przypadku usług powszechnych, świadczonych przez Telekomunikację Polską, a obecnie Orange Polska, w opcji dial-up, czyli tzw. Internetu wydzwanianego, operator ma wręcz obowiązek przeniesienia usługi pod nowy adres, pod warunkiem że znajduje się on na terenie kraju. W tym przypadku cała operacja może trwać nawet 10 miesięcy, jednak musi zostać wykonana.

Internet szerokopasmowy

Dostęp do Internetu szerokopasmowego nie jest usługą powszechną, więc operatorzy nie mają obowiązku zmiany lokalizacji świadczonej usługi. Wszelkie kwestie dotyczące przeniesienia usługi są określone w umowie, a standardowo dotyczą wspomnianych już wcześniej możliwości technicznych. Jeśli te nie będą stanowiły problemu, usługa powinna zostać przeniesiona bez problemu, w terminie nawet do 21 dni. W pozostałych przypadkach, gdy operacja będzie wiązała się z problemami lub ograniczeniami, operator ma prawo odmówić jej realizacji.

Zerwanie umowy

Inną możliwością jest całkowite zerwanie umowy i podpisanie nowej, na nową lokalizację. To będzie jednak wiązało się z konsekwencjami w postaci konieczności zwrotu przyznanych ulg na poprzednią usługę (czyli konsumentowi przyjdzie zapłacić). Kwestia ta również została uregulowana w umowie z operatorem.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam