Na infolinii operatora telefonii nie załatwisz wszystkiego

2015-01-16 13:10:34

Na infolinii naszego operatora telefonii uda nam się załatwić bardzo wiele spraw, ale nie wszystkie. Czasem trzeba będzie pofatygować się osobiście punktu obsługi klienta. Sprawdź, kiedy to będzie konieczne.

Infolinie obsługi klienta pozwalają zrealizować coraz więcej spraw związanych z usługami świadczonymi m.in. przez operatorów telefonii. Należy jednak wiedzieć, że za pośrednictwem konsultanta nie uda nam się załatwić pewnych spraw.

Co możemy przez telefon?

To, co możemy załatwić na infolinii naszego operatora, jest regulowane przez Prawo komunikacyjne. Ta ustawa określa, że telefonicznie możemy zmienić warunki posiadanej umowy, np. zmienić naszą taryfę abonamentową. Telefonicznie można aktualizować warunki umowy zawartej w formie elektronicznej lub na piśmie. Jakie dokładnie mamy możliwości w tym zakresie? Przepisy stwierdzają, że możemy przez telefon zmienić rodzaj usług, ich zakres, a także okres ważności umowy (choćby przedłużyć jej obowiązywanie). Możemy w ten sposób także zmienić pakiet taryfowy, okres rozliczeniowy, jak również sposób, w jaki składamy zamówienia na usługi i taryfy.

Czego nie załatwimy przez telefon?

Jak wcześniej wspomnieliśmy, przez telefon nie uda nam się załatwić wszystkiego. Niemożliwe będzie chociażby zmienienie sposobu i terminu rozwiązania naszej umowy. Nie jest to jednak wszystko. Ograniczenia możliwości mogą dotyczyć również innych kwestii, z którymi możemy zapoznać się na stronie naszego operatora. Warto to więc sprawdzić, aby wiedzieć, co uda się wskórać, dzwoniąc na infolinię, a co będzie niemożliwe.

Skutki i przepisy prawne

Jeśli zdecydujemy się na zmianę warunków umowy na infolinii, to nasz operator ma obowiązek zapisać umowę i potwierdzić jej zawarcie w ciągu miesiąca od dnia zmiany.

Abonent ma prawo odstąpić od zmiany warunków umowy, składając oświadczenie pisemne w ciągu 10 dni od otrzymania potwierdzenia od operatora. W przypadku takiego oświadczenia nie ma wymogu podawania przyczyn zmiany naszej decyzji. Jeśli dostawca nie wysłał nam potwierdzenia dokonania zleconych przez nas zmian, to możemy odstąpić od nich w ciągu 3 miesięcy od chwili złożenia oświadczenia.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam