Zablokowałeś sobie dostęp do konta? W tych bankach nie odblokujesz go nocy lub w weekend

2015-01-12 15:18:19

Zdarzyła Ci się kiedyś pomyłka podczas logowania do bankowości elektronicznej? Jeśli przytrafiło się to 3 razy - dostęp internetowy do konta został zablokowany. Co w takiej sytuacji robić? Oczywiście dzwonimy na infolinię. Ale czy się dodzwonimy?

Większych problemów z kontaktem telefonicznym z konsultantami banku nie będą mieli m.in. klienci PKO Banku Polskiego. Mogą oni odblokować dostęp do bankowości elektronicznej, dzwoniąc na infolinię, która dostępna jest całą dobę, 7 dni w tygodniu. Na podobnych zasadach dostępny jest serwis telefoniczny iPKO, Kartolinia PKO Banku Polskiego oraz serwis telefoniczny Inteligo.

Więcej problemów będą jednak mieli klienci Getin Banku. Z regulaminu wynika, że aby odblokować dostęp do bankowości internetowej powinni oni udać się do placówki banku. Więcej szczęścia mają osoby korzystające z usługi Bankowości Telefonicznej Getin Phone. Odblokowanie dostępu do bankowości elektronicznej mogą zlecić przez infolinię. Jest ona jednak czynna tylko w dni robocze od godziny 8:00 do 20:00.

Sporo szczęścia mają też klienci Eurobanku. Poprzez serwis telefoniczny, dostępny całodobowo, mają możliwość odblokowania konta, jednak mogą to również zrobić przez bankowość internetową, wypełniając specjalny formularz dostępny na stronie logowania.

Klienci mBanku mają możliwość odblokowania kanału internetowego samodzielnie w teleserwisie. Podczas kontaktu z serwisem telefonicznym należy podać aktywny Telekod, czyli sześciocyfrowe hasło, wykorzystywane podczas połączenia z mLinią. Eksperci online dostępni są całą dobę.

Bankiem, który nie ułatwia klientom korzystania z bankowości elektronicznej, jest Bank Pekao. Jeżeli okaże się, że wpiszemy trzykrotnie nieprawidłowe hasło do serwisu, serwis PekaoInternet zostanie zablokowany na 1 dzień lub do momentu poprawnego zalogowania w pozostałych serwisach. Aby odblokować dostęp do internetowego kanału obsługi konta, musimy zalogować się poprawnie do PekaoSMS lub TelePekao, jednak w przypadku ponownego podania złego numer PIN dostęp do usługi zostanie całkowicie zablokowany, co oznaczona, że odblokować będziemy go mogli jedynie w oddziale.

Jak widać, coraz więcej banków stara się pomóc klientom załatwiać wszelkie sprawy drogą internetową lub udostępniając całodobowe infolinie. Gdy zablokujemy konto, nie popadajmy w panikę. Sprawdźmy spokojnie, co możemy w danej sytuacji zrobić i działajmy.

Żaneta Pilarska