Banki będą obsługiwać klientów przez Facebooka?

2015-01-05 08:02:43

Rozwój Internetu i wprowadzanie kolejnych rozwiązań w kwestii usług bankowych sprawia, że oba te światy coraz chętniej łączą się i wzajemnie przenikają. Wynikiem takich działań jest rosnąca rola mediów społecznościowych w obsłudze klientów banków.

Obecnie każda osoba korzystająca z Internetu zdaje sobie sprawę z istnienia mediów społecznościowych, na czele z Facebookiem. Wiele osób posiada też dostęp do bankowości internetowej, która w dzisiejszych czasach jest niemal nieodłącznym elementem rachunku bankowego. Nie zaskakuje więc, że zarówno banki, jak i media społecznościowe zaczynają wzajemnie wykorzystywać swoje możliwości.

Facebook i banki dziś

Obecnie rola Facebooka w przypadku usług bankowych nie odgrywa jeszcze tak dużego znaczenia, jak może to wyglądać w przyszłości, jednak wiele rozwiązań wskazuje, że banki coraz chętniej będą próbować łączyć te dwa światy.

Niczym zaskakującym nie jest możliwość wykonywania przelewów przez serwis Facebook czy tym bardziej śledzenie informacji o banku, o jego ofercie i produktach. Ponadto media społecznościowe dają możliwość łatwej komunikacji, zarówno z innymi użytkownikami, jak i z przedstawicielami samego banku, co odgrywa ogromną rolę w kwestii PR. Nie da się jednak ukryć, że skutecznie wykorzystanie możliwości Facebooka wymaga jeszcze wiele pracy i zaangażowania.

Media społecznościowe jako przyszłość bankowości

Internet i wszelkie usługi świadczone tą drogą charakteryzują się obecnie dużą możliwością dopasowania produktu do profilu klienta. W przypadku banków z całą pewnością można stwierdzić, że taka możliwość będzie z miesiąca na miesiąc wykorzystywana w coraz większym stopniu, a media społecznościowe pozwolą trafiać bezpośrednio do danej osoby. Wspominana już łatwość komunikacji i potwierdzenie zgodności danych osobowych z profilem użytkownika serwisu pozwolą przenieść znaczną część usług bankowych w świat mediów społecznościowych.

Możliwość dokonywania zakupów w różnego rodzaju sklepach internetowych przez Facebooka sprawia, że pomysł promowania, a nawet sprzedawania produktów bankowych właśnie takim kanałem dystrybucji staje się realny do wdrożenia. Pozwoli to na oszczędność czasu, zwiększy komfort korzystania z usług banków i przybliży nam - klientom - ich ofertę, która będzie dostępna poprzez kilka kliknięć.

Banki z pewnością będą w przyszłości w znacznie większym stopniu obsługiwać klientów online - w tym poprzez media społecznościowe. Pytanie tylko, czy będzie to Facebook, czy inny serwis, który za kilka lat może zrewolucjonizować Internet.

Emilia Kasińska