Ile kosztuje ubezpieczenie sklepu?

2015-01-07 19:22:22

Prowadzenie własnego sklepu, bez względu na rodzaj sprzedawanego asortymentu, to duże ryzyko, które niesie wiele różnorodnych zagrożeń. Doskonałym rozwiązaniem problemu jest wykupienie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej.

Otwarcie własnego sklepu i rozpoczęcie działalności gospodarczej w sektorze handlowym to krok, na który decyduje się stosunkowo wielu przedsiębiorców. Mimo wysokich kosztów początkowych ewentualne korzyści mogą być wysokie, dlatego chętnych na podjęcie ryzyka nie brakuje. Wśród wielu kosztów, jakie będziemy musieli ponieść, nie należy zapominać o odpowiednim ubezpieczeniu.

Ubezpieczenie lokalu

Przede wszystkim musimy zadbać o odpowiednie ubezpieczenie lokalu i rzetelnie przeanalizować wszystkie możliwe ryzyka. Należy też pamiętać o tym, że ubezpieczyciel może potraktować wszystkie pomieszczenia przynależne do lokalu indywidualnie. Poza samą powierzchnią handlową mówimy też przecież o magazynach, a nierzadko również o biurach. Warto dopilnować, aby każde pomieszczenie zostało uwzględnione w naszej polisie.

Wyposażenie

Jeśli będziemy mieli pewność, że mury są już odpowiednio chronione, powinniśmy skupić się na tym, co najważniejsze w przypadku każdego sklepu - na asortymencie. Nie da się ukryć, że to właśnie dzięki niemu nasz sklep może generować zyski, a wszelkie jego ubytki sprawią, że w sprawozdaniach finansowych odnotujemy straty. Bardzo ważne jest ubezpieczenie wyposażenia sklepu od włamania i kradzieży, a także od innych zjawisk, takich jak pożar czy zalanie. Oczywiście wysokość składki będzie zależna w dużej mierze od szacowanej wartości wyposażenia i oczekiwanej sumy odszkodowania.

Powinniśmy też pamiętać, że każdy ubezpieczyciel będzie od nas wymagał odpowiednich zabezpieczeń od kradzieży czy pożaru. W przypadku braku alarmu lub monitoringu możemy się spodziewać, że towarzystwo odmówi nam możliwości podpisania polisy.

Ubezpieczenie OC

Jeśli charakter działalności prowadzonej w sklepie obejmuje np. testowanie sprzętu elektronicznego, warto zadbać o ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej. Dzięki temu ewentualne szkody poniesione przez klientów nie spadną na nasze barki. Wielu sprzedawców o tym zapomina, co nierzadko stanowi dla nich poważny problem i duży wydatek w przyszłości.

 

Ilona Maciejuk