MasterCard - nowa platforma płatności mobilnych i online

2014-08-13 15:53:25

MasterCard wprowadził do użytku nową platformę do płatności online i mobilnych.

14 lipca MasterCard zainaugurował w Polsce działanie platformy płatności mobilnych i internetowych MasterPass. Z pomocą tego narzędzia możemy dokonywać szybkich, bezpiecznych i prostych płatności w sklepach internetowych, działających w różnych rejonach świata. MasterPass to platforma, która ma na celu maksymalne ułatwienie płatności. Jej funkcjonalność sprawia, że możemy płacić bez podawania za każdym razem danych naszej karty.

W Polsce cyfrowy portfel w ramach MasterPass zostanie zaimplementowany przez firmę Upad. Pojawienie się na polskim rynku platformy MasterPass oznacza, że do lamusa odejdzie MasterCard Mobile. Nowa opcja daje szersze możliwości, a polski partner – firma uPaid – sprawi, że jej dotychczasowi użytkownicy zostaną przeniesieni do niej automatycznie.

Użytkownicy nowej platformy będą za jej pomocą mogli kupować np. bilety na transport publiczny w około 90 miastach naszego kraju. Pozwoli ona także na kupno biletów do kina czy dokonywanie zakupów. Dzięki niej konsumenci mają dostęp do ponad 40 tys. sklepów internetowych na świecie. W samej Polsce z wykorzystaniem MasterPass można robić zakupy w ponad 500 sklepach.

Nowa platforma MasterCard jest bardzo atrakcyjna nie tylko z perspektywy konsumenta, ale również z perspektywy samych sprzedawców. Z pomocą tej platformy uzyskują oni bardzo łatwy dostęp do klientów zagranicznych. Będzie to mieć na pewno duży wpływ na obroty firm. Polscy sprzedawcy będą mogli realizować zamówienia z Australii, Chin, Włoch, Singapuru, Wielkiej Brytanii, Kanady i USA.

Dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe Bartosz Ciołkowski powiedział, że nowe technologie płatnicze są dla MasterCard zawsze priorytetem. Nowa platforma jest krokiem naprzód do sprawienia, że realizacja zakupów będzie nie tylko szybsza, ale i bardziej efektywna. Dotyczy to nie tylko klienta, ale również sprzedawcy.

Wprowadzenie platformy MasterPass wpisuje się w rozwój polskiego rynku e-commerce. Według analiz specjalistów jeszcze w tym roku wartość tego rynku może przekroczyć wartość 30 miliardów złotych. Podobną dynamikę notuje rynek zakupów mobilnych, który według danych Gemius obejmuje już 16 proc. internautów.

Tomasz Słupczyński