Płatności mobilne zwiększają sprzedaż e-sklepów

2014-07-31 12:09:00

Branża e-commerce już kilka lat temu osiągnęła stan, od którego coraz trudniej będzie o zwiększenie sprzedaży, ponieważ niemal każdy Polak choć raz kupował coś przez Internet i jedyne co pozostaje e-sklepom to drastyczne upraszczanie procesu zakupowego. Według badania "M-commerce w praktyce 2014" 27 proc. przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż online uznaje płatności mobilne jako potencjalnie największe źródło zwiększenia sprzedaży internetowej.

Kolejna edycja badania ankietowego przeprowadzonego wśród właścicieli sklepów internetowych na zlecenie platformy mGenerator jasno pokazuje, że to właśnie płatności mobilne są uważane przez internetowych przedsiębiorców za klucz do sukcesu w najbliższych lata w sprzedaży internetowej. Z jednej strony taki wynik badania wcale nie dziwi, ponieważ żyjemy w erze mobilności i niemal wszystko, co wiąże się z mobilnością, jest na topie.

Z drugiej strony płatności mobilne w Polsce wciąż nie osiągnęły poziomu rozwoju, jakiego życzyliby sobie właściciele e-sklepów oraz operatorzy płatności mobilnych. Ci ostatni z pewnością byliby największymi wygranymi, gdyby wizja internetowych przedsiębiorców ziściła się i płatności mobilne stały się kluczem do zwiększenia sprzedaży przez sklepy internetowe.

Branża e-commerce co kilka lat przechodzi małą rewolucję na skutek wprowadzenia kolejnych udogodnień dla osób kupujących online. Przez wiele lat nowinką były same sklepy internetowe i podobnie jak na początku lat 90 w tradycyjnym biznesie, tak 10 lat później niemal każdy sklep internetowy był skazany na sukces. Jednak niski próg wejścia w ten biznes doprowadził do ogromnej konkurencji i obecnie nawet najlepsze produkty nie dają gwarancji powodzenia.

Teraz liczy się przede wszystkim prosty i szybki proces zakupu, tak aby zamówienie móc złożyć nie tylko sprzed domowego komputera, ale również poprzez komórkę, jadąc autobusem komunikacji miejskiej do pracy lub będąc na spacerze w parku.

Rozwój płatności mobilnych może być znacznie utrudniony z powodu opieszałości banków, od których w znacznym stopniu uzależnieni są także operatorzy płatności mobilnych. Pewnym sygnałem, że sytuacja ta może odmienić się na lepsze, jest rozwój inicjatywy IKO płatności mobilne, która powstaje przy współpracy 6 ogólnopolskich banków.

Renata Grochowska