Oddziały PKO BP będą jeszcze nowocześniejsze

2014-07-11 09:24:09

PKO BP stawia kolejny krok na drodze unowocześnienia swoich oddziałów, by mogły podwyższanym standardom obsługi klienta.

PKO Bank Polski, czyli największy bank w naszym kraju, podejmuje stałe działania modernizacyjne, które mają sprawić, że jego oddziały będą jeszcze przyjaźniejsze dla użytkowników. W ostatnich latach cały proces nabrał sporej dynamiki. W latach 2012-2013 zmodernizowano ponad 200 placówek, które oferują klientom najwyższe standardy obsługi.

Pierwszą i z pewnością najbardziej zauważalną zmianą jest likwidacja boksów kasowych. Usunięto je z 80 proc. oddziałów. W efekcie obsługa gotówkowa przebiega w przyjemniejszych warunkach, na siedząco i z wykorzystaniem nowoczesnych dyspenserów kasjerskich.

Kolejną zmianą w obrazie oddziałów PKO BP są systemy zarządzania ruchem klientów. Dzięki właśnie temu rozwiązaniu kierowanie klientów do odpowiednich stanowisk obsługi jest bardziej uporządkowane i szybsze. Chcąc być bardziej elastycznym bankiem, PKO BP od początku 2014 roku postawił także na uniwersalizację stanowisk. Pilotażowy projekt tego rodzaju wystartował w tych oddziałach, w których do tej pory stanowiska dzieliły się na transakcyjne i doradcze.

Modernizacja oddziałów PKO BP oznacza również wprowadzenie do nich szeregów nowoczesnych urządzeń samoobsługowych. W efekcie następuje wymiana starych bankomatów, a w oddziałach, które cechują się dużą transakcyjnością, wprowadzane są nowe bankomaty. Ostatnie dwa lata przyniosły wymianę ponad 500 starych urządzeń. PKO BP pracuje również systematycznie, aby zwiększyć zasięg swoich bankomatów. W tej chwili ma ich 3080 sztuk i jest pod tym względem liderem na polskim rynku.

Kierunek zmian to samoobsługa. W rezultacie w oddziałach PKO BP pojawia się coraz więcej wpłatomatów. Przez ostatnie 16 miesięcy przybyło ich aż 307 sztuk. Są one instalowane w oddziałach i poza nimi. Dzięki zastosowaniu tego sprzętu operacje wpłat są znacznie szybsze. W 2013 roku bank wprowadził także nowe urządzenia samoobsługowe o nazwie opłatomatów. Można z ich pomocą wpłacać pieniądze na konto określonej instytucji. Dodatkowo unowocześniono park wrzutni gotówkowych.

Dzięki wyżej opisanym zmianom oddziały PKO BP stają się o wiele bardziej nowoczesne i efektywne. Klienci mogą być obsłużeni znacznie szybciej, a gros operacji są w stanie wykonać samemu. W połączeniu z odmłodzoną estetyką wszystkie zmiany w oddziałach prezentują się bardzo pozytywnie.

Ilona Maciejuk