ING będzie obsługiwać klientów w języku migowym

2014-06-27 15:27:00

Klienci posługujący się językiem migowym będą mogli skorzystać z profesjonalnej obsługi w ING Banku.

ING Bank Śląski postanowił wyjść naprzeciw potrzebom osób, które posługują się językiem migowym. Zwykle potrzeby takich konsumentów są pomijane przez banki, ponieważ stanowią oni niewielki odsetek populacji. Dla osób niesłyszących migowy to pierwszy język komunikacji. W Polsce stosowane są dwa systemy języka dla osób niesłyszących: Systemem Języka Migowego i Polski Języki Migowy. Pierwszy z wymienionych jest skodyfikowanym systemem językowym nauczanym w szkołach i na specjalnych kursach. Drugi to z kolei system powstały bezpośrednio w kontakcie osób niesłyszących.

ING pokazał, że osoby posługujące się językiem migowym traktuje poważnie i zaproponował im profesjonalną usługę tłumaczeń on-line. Pilotażowa wersja obsługi zostanie wprowadzona w życie we współpracy z firmą Migam.pl.

Jak wyjaśnił dyrektor ING odpowiedzialny za Pion IT Mirosław Forystek w naszym kraju mieszka prawie pół miliona osób posługujących się językiem migowym jako pierwszym językiem. ING zdaje sobie sprawę, że wiele z nich to klienci bankowi. Nowoczesna technologia ma pomóc w odpowiedzi na potrzeby tego grona. Usługi otwierające bank na osoby migające najlepiej pokazują, że ING Bank Śląski jest firmą odpowiedzialną społecznie. Forystek podkreślił, że tłumaczenia on-line będą praktycznym rozwiązaniem, które znacznie poprawi jakość i komfort obsługi klienta. W komentarzu do wiadomości dyrektor Forystek dodał, że ING Bank Śląski ma nadzieję stworzenia nowego standardu obsługi klientów niesłyszących.

Jak w praktyce będzie wyglądać taka obsługa? Będzie ona polegać na trójstronnej wymianie informacji między osobą niesłyszącą tłumaczem języka migowego i pracownikiem banku. W ten sposób poprzez połączenie wideo możliwe stanie się swobodne załatwienie potrzebnej sprawy.

Oprócz usługi internetowej ING Bank Śląski przeszkolił pracowników wybranych oddziałów z podstaw języka migowego. Ma to ułatwić im komunikację z klientami niesłyszącymi. Program pilotażowy został zainicjowany w dwóch oddziałach banku: w Warszawie (ul. Zamoyskiego 51a) i w Katowicach (ul. Sokolska 34).

Renata Grochowska