Które banki płacą za otwarcie konta?

2014-06-26 16:49:00

Konto osobiste w banku to pierwszy kontakt z klientem, tym samym podstawa do zbudowania długofalowej współpracy. Dlatego banki coraz częściej decydują się na docenienie klientów, którzy zdecydowali się na otwarcie rachunku.

ROR jest dla banku bardzo ważnym produktem. Głównie z tego względu, że dzięki środkom, które gromadzone są na rachunkach, bank może czerpać kapitał na różnorakie inwestycje. Konto, a przede wszystkim aktywne konto (zasilane regularnie), powoduje, że klient wiąże się z instytucją bankową i korzysta również z innych jej usług. Od kilku miesięcy możemy zaobserwować wzmożone kampanie dotyczące rachunków bankowych. Banki już nie tylko udostępniają klientom innowacyjne i bezpłatne usługi w ramach rachunku, ale również płacą za korzystanie z nich. Który bank najbardziej doceni naszą aktywność?

Getin Bank i jego aktywna karta

W zielonej sieci Getin Banku każdy klient, który założy rachunek, może liczyć na premię w wysokości 50 zł co miesiąc przez pół roku. Warunkiem otrzymania gratyfikacji jest dokonywanie pięciu transakcji kartą w miesiącu (na dowolną kwotę). Wówczas przez sześć miesięcy klient będzie otrzymywał premię, sumarycznie do 300 zł.

Raiffeisen Polbank i cashback do 3 proc. wartości zakupów

Raiffeisen rozpoczął kilka miesięcy temu wzmożoną kampanię dotyczącą swojego ROR-u. Otóż każdy klient, który zdecyduje się na konto w tym banku, będzie mógł liczyć na zwrot do 3 proc. wartości zakupów. Konto można założyć przez Internet, bez konieczności odwiedzania placówki bankowej.

Credit Agricole i zwroty za raty

Bank Credit Agricole już dawno  temu wprowadził do swojej oferty rachunku osobistego możliwość zwrotu 10 proc. wartości rat kredytów ratalnych. Promocja spotkała się z ogromnym uznaniem klientów, którzy w ramach swoich kredytów ratalnych i konta w Credit Agricole, dokonując comiesięcznych przelewów rat, dostają zwrot (zaraz po zaksięgowaniu raty) na konto.

Każdy bank kusi klientów, jak tylko może. Jednak zmiana rachunku przez klienta nie jest taka prosta. Same bonusy nie wystarczą. Jak dowodzą statystyki, Polacy częściej się rozwodzą, niżeli zmieniają konto. Jednak proklienckie nastawienie banków na pewno spowoduje, że zaczniemy bardziej przyglądać się naszym finansom domowym i rachunkom posiadanych w bankach.

Ilona Maciejuk