Jak robić przelewy przez Facebooka?

2014-05-20 15:35:00

Rozwój usług bankowych w ostatnich latach jest wręcz niewiarygodny, a na horyzoncie pojawiają się coraz to nowe rozwiązania. Jednym z nich są przelewy dokonywane za pośrednictwem serwisu społecznościowego Facebook.

Rozwiązania stosowane przez banki w kwestii dokonywania różnego rodzaju płatności przeżywają w ostatnim czasie prawdziwą rewolucję. Jeszcze nie tak dawno przełomem wydawały się być transakcje zbliżeniowe, a dzisiaj wrażenia nie robią już nawet płatności dokonywane samym telefonem komórkowym. Dla banków to jednak ciągle mało. Starając się jeszcze bardziej ułatwić dokonywanie płatności, postanowiono pójść o krok dalej. Konkretnie krok ten wykonał były już Alior Sync (obecnie T-Mobile Usługi Bankowe), decydując się na usługę przelewów dokonywanych przez Facebooka. Następnie rozwiązanie to zaproponował Getin Bank, a obecnie tę formę płatności znajdziemy między innymi w mBanku.

Zasada działania przelewów przez Facebooka jest bardzo prosta i sprowadza się do wykonywania mikropłatności w obrębie swoich znajomych. Mówimy tu o jednorazowych płatnościach w kwotach do 50 zł, z dziennym limitem 200 zł. Zanim jednak zaczniemy korzystać z tego rozwiązania, musimy aktywować usługę. Proces ten rozpoczynamy z poziomu bankowości internetowej, poprzez którą możemy połączyć nasz profil na Facebooku z kontem bankowym. Po przejściu tego etapu możemy spokojnie wejść na nasz profil społecznościowy i już z jego poziomu przesyłać pieniądze do wybranych osób.

Jak już wspominaliśmy, płatności tego typu są ograniczone kwotowo i mogą być wykonywane tylko wobec osób, które znajdują się w kręgu naszych znajomych na Facebooku. Sam proces dokonywania transakcji jest niezwykle prosty. Wybrana przez nas osoba otrzyma wiadomość na własnym profilu, w której zawarte będą informacje o przekazanej przez nas kwocie. Otrzymać je będzie można poprzez uzupełnienie danych do przelewu. Takie rozwiązanie jest oczywiście komfortowe i szybkie, a jednocześnie pozwala nam przesłać pieniądze nawet w sytuacji, gdy nie znamy numeru konta odbiorcy.

Przelewy przez Facebooka nie zyskały jeszcze zbyt dużej popularności, jednak można się spodziewać, ze zainteresowanie nimi w kolejnych miesiącach będzie coraz wyższe.

Emilia Kasińska