Jak działa pierwszy w Polsce samoobsługowy oddział Getin Banku?

2014-04-02 10:09:00

Getin Bank postanowił zrewolucjonizować polski rynek usług bankowych, otwierając pierwszy samoobsługowy oddział w kraju.

Samoobsługowy oddział Getin Banku nosi nazwę Getin Point i został otwarty w Złotych Tarasach w Warszawie. Nowy oddział oferuje konsumentom identyczne usługi jak tradycyjne oddziały z tą różnicą, że w nim wszystkie formalności i czynności bankowe klienci będą mogli wykonać samemu. Takie rozwiązanie jest krokiem Getin Banku w stronę nowoczesnej bankowości. Jednocześnie poinformowano, że samoobsługowy punkt nie będzie oznaczał rezygnacji z tradycyjnych usług, choć koszty prowadzenia oddziału są 2-3-krotnie mniejsze od kosztów utrzymania tradycyjnych placówek.

Korzystanie z samoobsługowego oddziału jest w pełni bezpieczne, ponieważ wchodząc do niego, konsument zamyka za sobą drzwi, tym samym uniemożliwiając wejście do niego innym osobom. Wszystkie czynności wykonywane są z pomocą konsultanta, z którym mamy kontakt na ekranie. Na wstępie konsument otrzymuje wyjaśnienie na temat poszczególnych elementów punktu oraz zapoznaje się z możliwościami, jakie w realizacji usług on oferuje.

Samoobsługowy oddział Getin Banku został zaprojektowany w taki sposób, żeby klienci mieli możliwości korzystania z szerokiej gamy usług, które do tej pory były tylko osiągalne przez bankowość elektroniczną lub w tradycyjnych placówkach. Oznacza to, że przy wykorzystaniu specjalnych stanowisk komputerowych oraz terminali konsument ma możliwość założenia konta osobistego, wyrobienia karty płatniczej czy złożenia wniosku o nowy produkt bankowy. Co ciekawe, Getin Point daje możliwość nie tylko złożenia wniosku o kartę, ale również natychmiastowego jej odebrania.

Konsument korzystający z usług samoobsługowego punktu Getin Banku może zrealizować interesujące go czynności szybko i bez większych problemów. Każda czynność jest dokładnie wyjaśniona, więc prawdopodobieństwo popełnienia błędu spada do minimum.

Getin Point, który został otwarty w Złotych Tarasach, to pierwszy z siedmiu pilotażowych oddziałów samoobsługowych banku. Mają one zostać rozlokowane w innych centrach handlowych w kraju (np. w Gdańsku, Katowicach i Krakowie). Warto dodać, że warszawski oddział jest drugim takim samoobsługowym punktem w Europie. Samoobsługowe oddziały banków cieszą się ogromną popularnością szczególnie w Azji.

Marzena Kazbieruk