Kolejne opłatomaty w polskich urzędach

2014-04-30 14:52:00

Opłatomaty w polskich urzędach mają usprawnić system dokonywania płatności. Jak działają i czy wzbudzają zainteresowanie klientów?

W Urzędzie Stanu Cywilnego w Warszawie, w dzielnicy Mokotów, pojawił się opłatomat, dzięki któremu klienci mogą dokonywać opłat za wszelkie czynności urzędowe. Celem jest usprawnienie i ułatwienie standardowych transakcji za kwestie urzędowe, które na co dzień można wykonywać przez Internet lub osobiście w instytucji.

Specyfika i działanie opłatomatu

Kolejne opłatomaty w polskich urzędach umożliwiają szybkie regulowanie zobowiązań. Sama forma jest prosta i przejrzysta, a wszelkie informacje oraz kolejne kroki postępowania wyświetlane są na dużym ekranie dotykowym.

Teraz klient, który musi dokonać opłat w Urzędzie Stanu Cywilnego, nie będzie zmuszony opuszczać budynku oraz iść na pocztę. Uiści opłatę na miejscu, za pomocą jednego urządzenia. Płatności można dokonywać gotówką lub za pomocą karty, co jest sporym udogodnieniem dla wielu interesantów, którzy przywykli do transakcji bezgotówkowych. Terminal jest na tyle nowoczesny, że przyjmuje również karty dotykowe, coraz chętniej wybierane przez klientów banku. Urządzenie pojawiło się jako pierwsze w Warszawie i jeśli tylko przypadnie korzystającym do gustu, znajdzie się też w innych miastach Polski.

Transakcje w opłatomacie

Kolejne opłatomaty w polskich urzędach mogą ułatwić wiele kwestii związanych głównie z wnoszeniem opłat za czynności urzędowe oraz wszelkie potrzebne dokumenty wydawane właśnie w urzędach. Do tej pory należności regulowano na poczcie lub w kasie urzędu. Niestety nie było możliwości zapłaty kartą, którą posługuje się obecnie znaczna grupa interesantów. Wprowadzenie dodatkowej opcji korzystania z karty dotykowej to znaczny plus i ułatwienie dla klienta. W opłatomacie będzie można dokonywać opłat za sporządzenie aktu małżeństwa, skróconego aktu urodzenia i wszelkich odpisów, jak również decyzji o zmianie imienia lub nazwiska.

Wprowadzenie opłatomatu to przykład dobrej współpracy banku z Urzędem Miasta i chęci zastosowania nowej technologii z uwagi na potrzeby mieszkańców i zarazem klientów banku. Wraz z upływem czasu na pewno kolejne oddziały zainstalują takie urządzenia. Jest to spore uproszczenie dla petentów, zatem zainteresowanie tym rozwiązaniem będzie rosnąć.

Renata Grochowska