PKO BP ma zamiar wprowadzić możliwość głosowej obsługi aplikacji mobilnej IKO

2020-02-12 16:24:37

PKO BP jest kolejnym bankiem, który chce umożliwić swoim klientom obsługiwanie aplikacji mobilnej za pomocą komend głosowych.

Pionierami na polskim rynku finansowym są w tej kwestii banki ING i Pekao. W przeciwieństwie jednak do PKO BP, te dwa banki korzystają z rozwiązania dostarczonego przez Google - czyli Asystenta Google. Bank PKO BP stawia na technologię niezależną od Google i w tym celu podjął w tym zakresie współpracę z jednym z zewnętrznych partnerów.

W pierwszym etapie Talk to IKO zostanie udostępnione tylko części klientów i będzie można za jego pomocą sprawdzić saldo rachunku, historię operacji czy zlecić przelew zdefiniowany (nie wymagający dodatkowej autoryzacji). W kolejnym etapie, przewidzianym na drugą połowę roku, klienci otrzymają możliwość wykonywania operacji, które wymagają autoryzacji, przy czym odbywać się ona będzie przy wykorzystaniu biometrii twarzy bądź odcisku palca.
 

Marzena Kazbieruk