Bank Goldman Sachs zaprezentował plan rozwoju usług dla klienta masowego

2020-01-31 12:56:32

Po ponad 150 latach funkcjonowania na rynku usług finansowych, Goldman Sachs znacząco zmienia kierunek swojego rozwoju. Dotychczas skupiony na segmencie bankowości inwestycyjnej, bank otwiera się na klienta masowego.

Pierwsze sygnały otwierania się na klientów masowych można było zauważyć już kilka lat temu. W 2016 roku została zaprezentowana usługa o nazwie Marcus by Goldman Sachs, w ofercie której znajdowały się na początku kredyty konsumpcyjne. W drugiej kolejności klientom zostały zaoferowane depozyty. W 2017 roku marka podbiła rynek brytyjski oferując konto oszczędnościowe.

Równie przełomowy był zeszły, 2019 rok, gdy rynek amerykański został wzbogacony o Apple Card, czyli dziecko Goldman Sachs i technologicznego giganta z Doliny Krzemowej - firmy Apple. Jest to karta kredytowa z dodatkowymi usługami i korzyściami dla klientów.

Na ostatniej konferencji przedstawiciele banku oświadczyli, że już w 2021 roku firma wprowadzi do swojej oferty rachunki osobiste i poszerzy ofertę produktów kredytowych. Dodatkowo, usługi te mają być powiązane z niedawno wypuszczoną aplikacją mobilną o nazwie Marcus. Bank deklaruje także chęć nawiązania kolejnych współprac z firmami spoza finansówki, tak jak miało to miejsce w przypadku aliansu z Apple.

Marzena Kazbieruk