Sieć Play jest jedną z najchętniej wybieranych telefonii komórkowych przez klientów - zwłaszcza tych, którzy chcą zmienić operatora i przenieść swój numer. Zbadaliśmy, jakie czekają nas formalności przy przeniesieniu numeru do Play.
Swoją komercyjną działalność Play rozpoczął w 2007 roku. Operator świadczy usługi telekomunikacyjne w trzech systemach: abonamentowym (postpaid), na kartę (prepaid) i mieszanym (mix). Oferta tej sieci jest przygotowana dla klientów indywidualnych, ale także dla małych, średnich i dużych firm. Operator ten posiada szeroki wybór smartfonów i najnowszych urządzeń, a także możliwość zamówienia ich online przez Internet.
Przenoszenie numeru online: dla abonamentu
Aby przenieść posiadany numer do sieci Play, wystarczy wybrać ofertę i wypełnić formularz na stronie internetowej: http://www.play.pl/pomoc/abonament/formalne/przenies-numer/
Bardzo ważne jest, żeby w wypełnianym formularzu podać aktywny numer, który chcemy przenieść. Wniosek o przeniesienie numeru składamy dopiero w momencie podpisywania umowy. Następnie kurier dostarcza do abonenta umowę wraz z telefonem i kartą SIM.
Play czeka maksymalnie 90 dni na przeniesienie numeru. W tym czasie abonent korzysta z telefonu oraz numeru tymczasowego i płaci tylko za to, co wykorzysta, nie ponosząc kosztów abonamentu.
Dodatkowo przenoszący numer otrzymuje bonus w postaci pakietu 100 MB na miesiąc, po jego wykorzystaniu prędkość transferu danych spada do 8Kb/s.
Umowa w salonie
Wniosek o przeniesienie numeru (zarówno w abonamencie jak i ofercie na kartę) można także złożyć w najbliższym salonie Play w chwili podpisywania umowy. W takim przypadku wszystkie formalności załatwi za nas konsultant pracujący w salonie. Przed taką wizytą warto zapoznać się z listą dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy.
Potrzebne dokumenty
By przenieść numer na kartę do Play, wystarczy zgłosić się do salonu z dowodem osobistym i obecnie posiadaną kartą SIM. Osoba fizyczna, która chce podpisać umowę abonamentową z Play, potrzebuje dwóch dokumentów:
- dowodu osobistego oraz
- jednego z poniższych dokumentów:
- zaświadczenie o zatrudnieniu w ramach umowy o pracę
- legitymacja emeryta lub rencisty
- legitymacja studencka
- legitymacja służbowa wydana przez urząd lub instytucję państwową
- faktura za telefon komórkowy
- faktura za telefon stacjonarny
- faktura za prąd lub gaz
- zaświadczenie o otrzymywaniu emerytury lub renty
- decyzja o przyznaniu emerytury lub renty, decyzja o waloryzacji świadczenia
- decyzja o przyznaniu świadczenia przedemerytalnego wystawiona przez ZUS lub urząd pracy
- zaświadczenie o wielkości użytków rolnych wystawione przez urząd gminy
- potwierdzenie wpłaty do KRUS-u
- potwierdzenie wpłaty do ZUS-u, zaświadczenie o niezaleganiu z płatnościami wobec ZUS-u
- legitymacja studium policealnego, szkoły policealnej, kolegium
- legitymacja służb mundurowych
- faktura za telewizję kablową
- faktura za Internet