Social leading to coraz popularniejsze pożyczki społecznościowe, dostępne m.in. na portalu Finansowo.pl. Gros klientów, nie tylko w naszym kraju, ale i na całym świecie, skorzystało z tej formy finansowania. Coraz większa ilość portali specjalizujących się w udzielaniu pożyczek przez Internet powoduje, że zainteresowanie social leading’iem sukcesywnie rośnie.
Pożyczki społecznościowe dają korzyści zarówno jednej, jak i drugiej stronie umowy. Pożyczkodawcy mogą zarobić na oferowanych usługach finansowych, a pożyczkobiorcy mają możliwość negocjowania warunków spłaty, omijają problematyczne formalności, jakie często pojawiają się w bankach, i szybko dostają gotówkę.
Obecnie funkcjonuje w Polsce kilkanaście portali, które promują swoje usługi w kategorii pożyczek społecznościowych. Jednym z nich jest Finansowo.pl. Na portalu może zarejestrować się zarówno osoba, która chce pożyczyć pieniądze, jak i osoba, która chce uzyskać pożyczkę. Pierwszym krokiem jest rejestracja w serwisie. Następnie internauta wystawia swoją aukcję z zaznaczonymi warunkami. Pożyczkodawcy ogłaszają swoje propozycje. Jeżeli umowa zostanie sfinalizowana, pożyczkobiorca akceptuje jej koszt. Pozostaje jedynie przelanie środków na wskazany przez pożyczkobiorcę numer rachunku bankowego. Obie strony umowy porozumiewają się w sposób indywidualny względem zasad spłaty pożyczki. Może być ona spłacana w ratach bądź całościowo (kapitał plus odsetki). Aby zweryfikować publikowane oferty, klient musi uprzednio założyć konto w serwisie.
Aktualnie spłacalność w portalu Finansowo.pl stale rośnie. W roku 2014 wynosi ona póki co 92 proc. W porównaniu do innych portali tego typu jest to wynik relatywnie dobry. W niedalekiej przyszłości portal chce wprowadzić możliwość skonsolidowania swoich wszystkich pożyczek w jedną. Póki co, takiej alternatywy nie było. Rosnąca konkurencja na rynku pożyczek społecznościowych sprawia, że usługi na tego rodzaju portalach muszą być stale uatrakcyjniane, oczywiście, z korzyścią zarówno dla pożyczkobiorców, jak i pożyczkodawców.