• Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
  • Lokaty bankowe
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
lat
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota lokaty
Okres lokaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
0 osób przegląda ten temat1 osoba obserwuje ten temat

przelew na złe konto

Odpowiedź
wróć do listy tematówSortowanie od najstarszej wypowiedzi
od najnowszej wypowiedzi
✓  od najstarszej wypowiedzi
Remek

Niezarejestrowani

13.8.2015 8:57
dorin1a napisał
Ale mimo wszystko z tym sprawdzaniem danych to zawsze jakieś zabezpieczenie dodatkowe było.
A może ktoś wie, czy da się jakoś cofnąć przelew wysłany do dobrego odbiorcy?
Bo zamówiłam wczoraj parę rzeczy w sklepie, niestety aż niemieckim i do tej pory te pieniądze do nich nie wpłynęły. Czytałam też opinie o sklepie i pomimo przeważającej części pozytywnych, to kilkadziesiąt było negatywnych i problemem był tam głównie czas oczekiwania. Myślicie, że mogłabym się wycofać z tej transakcji?
Nie da sie cofnąć, ew. mozesz zarządac zwrotu kasy.
Cytuj
Tomasz Paryz

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

13.8.2015 10:13
Robert Sierant napisał
kiedyś wystarczyło zrobić literówkę w danych odbiorcy i kasa wracała, chcecie aby to wróciło?

teraz w numerze konta dwie pierwsze cyfry to tzw. cyfry kontrolne, jak ktoś się pomyli to najczęściej od razu pojawia się błąd

Ja chcę, szczególnie w dobie bankowości elektronicznej. Będę miał przynajmniej pewność, że dane osobowe, do której wysyłam przelew się zgadzają a nie są wyssane z palca. Łatwiej jest dochodzić swoich praw a i oszustw będzie mniej, bo zostaną bardzo utrudnione.
Cytuj
Robert Sierant

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 3917 razy

Wyślij wiadomość

13.8.2015 10:54
ok, wyobraź sobie, że masz wysłać (pilnie) pieniądze do osoby X zamieszkałej na ulicy 1000-lecia, wszystko wpisujesz jak należy, ale bank miał w systemie adres zapisany jako ulica Tysiąclecia i przelew się "odbija" wraca po kilku dniach na jakieś konto techniczne, adresat czeka, ty nie wiesz co się dzieje, pieniądze krążą między bankami

po to wprowadzono numer konta w systemie IBAN, aby to wystarczyło
Wypowiedź została zmieniona przez: Robert Sierant 13.8.2015 10:56
Cytuj
pozdrawiam
Robert Sierant
Ekspert finansowy

robertsierant.pl
olcik

Niezarejestrowani

13.8.2015 11:01
Teraz popularna jest opcja wybierania, wiec moznay wybierac nazwy proponowane przez system, zminimalizowałaby sie szansa na błąd. Ale to juz sa skomlikowane technicznie rzeczy.
Cytuj
justyna

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

13.8.2015 11:51
A co jeśli nadamy przelew do złego odbiorcy i ta osoba nie chce nam oddać pieniędzy? Wprawdzie sama takiej sytuacji nie miałam i raczej nie chciałabym mieć ale piszę tutaj hipotetycznie. Do kogo możemy sie wtedy zgłosić? Do banku? Czy może trzeba iśc z tym do sądu?
Cytuj
Werka

Niezarejestrowani

13.8.2015 12:20
Najpierw do banku, a ten juz powie co robic dalej w takiej sytuacji.
Cytuj
Tomasz Paryz

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

13.8.2015 13:11
Robert Sierant napisał
ok, wyobraź sobie, że masz wysłać (pilnie) pieniądze do osoby X zamieszkałej na ulicy 1000-lecia, wszystko wpisujesz jak należy, ale bank miał w systemie adres zapisany jako ulica Tysiąclecia i przelew się "odbija" wraca po kilku dniach na jakieś konto techniczne, adresat czeka, ty nie wiesz co się dzieje, pieniądze krążą między bankami

po to wprowadzono numer konta w systemie IBAN, aby to wystarczyło

Jeżeli nazwa odbiorcy oraz adres nie zgadzają się z numerem konta bankowego to przelew nie wychodzi z banku, w którym ten przelew nadajemy. Więc nie wiem o jakim krążeniu Pan pisze. Banki mają dostęp do jednego systemu rozliczeń i jest nim KIR. Wszędzie te dane są jednakowe.

A jak już jesteśmy przy przykładach. Proszę sobie wyobrazić, że otrzymał Pan maila, telefon lub list od osoby podszywającej się pod kontrahenta o tym, że numer konta został zmieniony. Następne faktury reguluje Pan na fałszywe konto i jest Pan na tym stratny. Gdyby dane były sprawdzane przez bank do takich sytuacji by nie dochodziło.
Cytuj
Andrzej

Niezarejestrowani

13.8.2015 13:46
trzeba złożyć reklamacje, potem bank podejmie działania zmierzające do odzyskania środków. W pierwszej kolejności księgowanie następuje na podstawie numeru rachunku bankowego. Wiec ogolnie jest szansa, że kase odzyskasz. Ja mialem ten problem w iNG i dosc szybko odzyskałem
Cytuj
Wirgiliusz

Niezarejestrowani

13.8.2015 13:52
Andrzej napisał
trzeba złożyć reklamacje, potem bank podejmie działania zmierzające do odzyskania środków. W pierwszej kolejności księgowanie następuje na podstawie numeru rachunku bankowego. Wiec ogolnie jest szansa, że kase odzyskasz. Ja mialem ten problem w iNG i dosc szybko odzyskałem
co to oznacza W pierwszej kolejności księgowanie następuje na podstawie numeru rachunku bankowego.
Cytuj
Wirgiliusz

Niezarejestrowani

13.8.2015 13:52
Andrzej napisał
trzeba złożyć reklamacje, potem bank podejmie działania zmierzające do odzyskania środków. W pierwszej kolejności księgowanie następuje na podstawie numeru rachunku bankowego. Wiec ogolnie jest szansa, że kase odzyskasz. Ja mialem ten problem w iNG i dosc szybko odzyskałem
co to oznacza W pierwszej kolejności księgowanie następuje na podstawie numeru rachunku bankowego.
Cytuj
Odpowiedź