21.07.2009

Złożyłem reklamację - ile czasu bank ma na odpowiedź?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 0     / 10 (oddano 0 głosów)

Na pytania Czytelników odpowiada Tomasz Waszczyński, adwokat w Kancelarii Prawnej Grabiński i Wspólnicy. Czy na zgłoszoną reklamacje przez osobę prywatną (reklamacja na przykład od decyzji) bank powinien odpowiedzieć w określonym czasie? Czy jest to raczej dowolna procedura banku?

Zasady dotyczące sposobu i terminu udzielania odpowiedzi na reklamacje winny być określone w regulaminie produktu, którego dotyczy reklamacja. Zwykle bank określa w nich termin, w którym udziela odpowiedzi oraz drogę – na przykład  listowną lub telefoniczną - którą nadejdzie odpowiedź.

Brak jest natomiast ogólnych zasadach udzielania odpowiedzi na reklamacje. W przypadku braku stosownych uregulowań, bank i tak winien udzielić klientowi odpowiedzi, zważywszy na szczególny status banku, będącego instytucją zaufania publicznego. Jednak brak takiej odpowiedzi sam w sobie nie pociąga odpowiedzialności banku za niewykonanie umowy.

Tomasz Waszczyński

 

Masz pytanie do prawnika, pisz na adres: prawnik@comperia.pl

   

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (21.07.2009).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
Ekspert Comperia.pl
2735 artykułów -

zobacz inne artykuły tego autora

Zobacz dyskusje na forum