Operator telefonii nie może rozpatrywać reklamacji w nieskończoność

2014-12-10 12:01:00

Jeśli mamy problemy z usługami telekomunikacyjnymi, to możemy złożyć reklamację. Co istotne, nasz operator nie może jej rozpatrywać w nieskończoność. Ma na to ograniczony czas. Sprawdź, ile on wynosi.

Problemy z usługami telekomunikacyjnymi zdarzają się całkiem często. Nie da się ukryć, że zdarzają się zakłócenia łączności z Internetem, użytkownicy telefonii miewają trudności z włączeniem danej usługi lub pojawiają się kłopoty w zakresie wielu innych kwestii technicznych. Co w takich sytuacjach robić?

Najpierw kontakt z operatorem

Jeżeli doskwiera nam jakiś techniczny problem związany z usługami telekomunikacyjnymi, to najlepiej jest się skontaktować z operatorem telefonicznie lub mailowo. Trzeba wtedy wyjaśnić powód naszego zgłoszenia i przedstawić oczekiwania co do podjęcia przez operatora kroków, by rozwiązać sprawę.

Może okazać się, że problem nie jest poważny i wszystko zostanie rozwiązanie przez doradcę już podczas pierwszej rozmowy, a my nie poniesiemy kosztów poza kilkoma impulsami telefonicznymi. Jeśli jednak to zawiedzie i dalej będziemy niezadowoleni, to jedynym rozwiązaniem jest wtedy reklamacja. Jak się nią zająć?

Później reklamacja

Po pierwsze, mamy prawo do złożenia reklamacji w okresie 12 miesięcy od pojawienia się problemu. Reklamację możemy przekazać operatorowi na piśmie, mailowo, telefonicznie lub osobiście w punkcie obsługi klienta.

Składając reklamację trzeba pamiętać o uwzględnieniu naszych danych teleadresowych, danych o umowie z operatorem, a także szczegółowym opisaniu problemu. Regulamin i szczegóły, kiedy możemy to zrobić, znajdziemy na stronie internetowej operatora telefonii.

Po wysłaniu reklamacji operator ma czternaście dni na jej potwierdzenie. Jeśli nie zrobi tego w tym czasie, to uznaje się reklamację za przyjętą. Po przyjęciu reklamacji i poinformowaniu nas o tym operator ma 30 dni na to, aby się do niej ustosunkować. Jeżeli nie zrobi tego w wyznaczonym terminie, to znaczy, że reklamację akceptuje i zgadza się z wypłaceniem nam odszkodowania. Zwykle operatorzy wysyłają jednak odpowiedź na reklamację na piśmie. Możemy się do niej ustosunkować, jeżeli nie odpowiada nam proponowane rozwiązanie sprawy. Mamy prawo np. odwołać się od wysokości odszkodowania i żądać wyższej kwoty.

Prawa użytkownika

Jak widać, użytkownik ma wiele dróg działania reklamacyjnego. Nie ma co się obawiać czekania w nieskończoność na odpowiedź, ponieważ operator jest zobligowany udzielić jej w ciągu 30 dni od otrzymania reklamacji. Konkludując, warto korzystać z praw które posiadamy.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam