07.01.2011, 08:54

Nowa twarz Inteligo - lustereczko powiedz przecie…

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 0     / 10 (oddano 0 głosów)

Platforma Inteligo istnieje na polskim rynku niemal 10 lat. Z początku rewolucyjny projekt, z czasem oddał pola konkurencji. Jednak od maja Inteligo zaczęło się zmieniać… Jaki jest powód tych zmian, co nowego wniosły do projektu i jaka jest przyszłość - między innymi na te pytania odpowiada Comperii Jacek Komaracki - Dyrektor Zarządzający Pionem Bankowości Elektronicznej PKO Banku Polskiego, szef projektu Inteligo.

Sprawdź teraz najlepsze konta osobiste w naszej porównywarce!

Jak kształtowała się historia Inteligo?

-Inteligo powstało w 2001 r. jako bank elektroniczny, wspierany początkowo przez kapitał zagraniczny. W roku 2002 trafiliśmy do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Zmiana właściciela postawiła przed nami nowe wyzwania. Kluczowe okazało się wykorzystanie naszych kompetencji i doświadczeń w przekształcaniu banku tradycyjnego w bank ze zdalnym dostępem. To zadanie pochłonęło nas niemal całkowicie na długi czas. Inteligo rozwijało się wówczas, ale nie było strategicznym projektem Banku.

Jednak mimo usługi SMSMoney, EmailMoney czy Debetu Online, Inteligo nie zdobyło pozycji lidera na rynku bankowości elektronicznej. Dlaczego inne banki internetowe znacznie wyprzedziły Inteligo?

- Tak jak wspomniałem, po przejęciu Inteligo przez PKO Bank Polski, skupiliśmy się na wdrożeniu bankowości elektronicznej PKO, a następnie na jej rozwoju. W tym czasie bank nie posiadał systemu centralnego, dlatego wyzwanie przed nami postawione było ogromne. To dało przewagę naszym konkurentom, którzy skupili się wyłącznie na rozwoju swojego biznesu. W tym czasie Inteligo rozwijało się, choć dopiero w 2010 r. wprowadziliśmy do naszej oferty to, co pozwoliło nam wyrównać pozycję rynkową; do ubiegłego roku nie kładliśmy też nacisku na komunikację. Pana pytanie jest najlepszym dowodem na to, że nasza oferta się wyróżnia, ale musimy postawić na upowszechnienie informacji o Inteligo. Zależy nam, by jak najwięcej Internautów poznało i skorzystało z naszego modelu: prostej i intuicyjnej bankowości, opartej na wyrafinowanej technologii. W strategii Banku na lata 2010-2012 Inteligo jest projektem strategicznym. Staramy się wykorzystać daną nam szansę i odzyskać pozycję lidera bankowości elektronicznej – odwołując się do naszych korzeni, chcemy znów wyznaczać trendy. Rozwój w minionych miesiącach to nowe otwarcie.

W tym roku, a dokładniej w maju, Inteligo zaczęło się gwałtownie zmieniać. Jaki był powód tych zmian?

- W tym roku mogliśmy dedykować projektowi większość naszego czasu i zasobów, ponieważ Inteligo stało się projektem strategicznym PKO Banku Polskiego. Zielone światło umożliwiło dynamiczny rozwój oferty, który zainicjowały majowe zmiany w Tabeli Opłat i Prowizji.

-Symbolicznym początkiem odnowy było zniesienie opłat za przelewy krajowe oraz opłat za kartę do rachunku (gdy suma miesięcznych transakcji wynosi zaledwie 100 zł). Inteligo promuje aktywność Klientów – chcemy być bankiem do codziennego użytkowania, zamierzamy zwiększać nasz rzeczywisty udział w rynku, dlatego zaczęliśmy od zmiany cen. To był wyczekiwany i dość oczywisty ruch. Kolejnym było rozszerzenie oferty. Od maja do listopada wprowadziliśmy Dobolokatę z dziennym naliczeniem i wypłatą odsetek, pożyczkę gotówkową, umowę elektroniczną (która pozwala w pełni zdalnie i bez wcześniejszego podpisywania ramowej umowy kredytowej uzyskać kredyt odnawialny), raporty BIK do pobrania poprzez konto. Rozszerzyliśmy sieć darmowych bankomatów (obecnie Klienci mają dostęp do ponad 3500 maszyn PKO Banku Polskiego, eService oraz BZ WBK), wprowadziliśmy również usługę „Bankomaty bez granic”, która pozwala na korzystanie ze wszystkich pozostałych bankomatów w Polsce i na świecie, w zamian za niski, miesięczny abonament (4 PLN).


Inteligo chcąc wprowadzić innowacyjne technologie prosi o opinie grupę Klientów (Testerów), którzy mogą korzystać z proponowanych rozwiązań i je ocenić. W ten sposób bank stara się jako pierwszy wprowadzić na rynek kartę kredytową i debetową w jednym oraz płatności NFC (zbliżeniowe) za pośrednictwem telefonu. Na czym dokładnie polegają te dwa projekty i jak zostały ocenione przez Klientów-Testerów?

- W sierpniu tego roku oddaliśmy w ręce Klientów - beta Testerów naszą pierwszą kartę kredytową. Słuchaliśmy ich opinii, obserwowaliśmy, jak korzystają z karty, jakie mają wobec niej oczekiwania. Dzięki temu wspólnemu zaangażowaniu w listopadzie światło dzienne ujrzała całkiem nowa karta. Jej kluczowym wyróżnikiem jest możliwość połączenie karty kredytowej i debetowej. To jedyne na rynku rozwiązanie, które integruje te funkcje na poziomie systemu bankowego, a Klient samodzielnie decyduje o uruchomieniu usługi. Połączenie karty z rachunkiem rozliczeniowym umożliwia dwie rzeczy. Po pierwsze dokonywanie wypłat pieniędzy z rachunku, tak jak kartą debetową (z wykorzystaniem bezprowizyjnych bankomatów). Po drugie, jeśli Klient płacąc kartą przekroczy limit kredytowy, wówczas karta skorzysta ze środków zgromadzonych na rachunku – i transakcja dojdzie do skutku. Dzięki zaawansowanemu systemowi powiadomień (SMS, email lub na komunikator) oraz stałemu dostępowi do informacji na temat konta po zalogowaniu, Klienci dokładnie wiedzą co się dzieje z ich pieniędzmi.

-Klient może w dowolnej chwili łączyć i rozłączać kartę kredytową i rachunek. To gwarantuje swobodne zarządzanie kartą i zgromadzonymi pieniędzmi. Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem Klientów.

-Testy płatności telefonem, które Pan wspomina, również były przeprowadzone przez naszych Klientów. Wszyscy, którzy wzięli udział w ankiecie telefonicznej po zakończeniu pilotażu, ocenili usługę NFC dobrze (niemal wszyscy: bardzo dobrze). Kluczową zaletą, wskazywaną przez respondentów były szybkość i wygoda, a w drugiej kolejności użyteczność, wynikająca z integracji karty z telefonem. Wśród słabości najistotniejsza była mała liczba punktów PayPass.

-W naszej ocenie Klienci są już gotowi na tę innowację. Sieć punktów akceptujących płatności bezstykowych rośnie, kluczowe jest więc wprowadzenie na rynek telefonów komórkowych wyposażonych w NFC. Mamy nadzieję, że nadchodzący rok pozwoli pokonać tę barierę. Niezależnie od tego wciąż prowadzimy wraz z Erą prace nad rozwojem płatności NFC.

Dokąd zmierza Inteligo?

-Rok 2011 będzie dla Inteligo rokiem kart, dalszej pracy nad rozwiązaniami NFC (płatności komórką) oraz usług niebankowych. Będzie to również czas nowego serwisu transakcyjnego i dodatkowych ulepszeń w serwisie informacyjnym oraz platformy MojeInteligo.pl.

Serdecznie dziękuję za rozmowę.

-Dziękuję.

Czy Inteligo jest konkurencyjne względem innych kont?
Inteligo oferuje konto dość konkurencyjne w stosunku do pozostałych banków. W przypadku kont internetowych, Inteligo z pewnością znajduje się w pierwszej dziesiątce na polskim rynku. Jedynym warunkiem jest miesięczne dokonanie płatności bezgotówkowych na minimum 100 PLN, by uniknąć 4 PLN opłaty za kartę płatniczą. Poza tym darmowe jest otwarcie i prowadzenie konta, przelewy internetowe, wypłaty z około 3500 bankomatów (PKO BP, BZWBK oraz eService), a wszystkie pozostałe maszyny są dostępne w ramach miesięcznego abonamentu (4 PLN). Po za tym Inteligo oferuje wiele innych możliwości jak kredyty, lokaty czy ubezpieczenia.

Dużym plusem jest także innowacyjność. Inteligo jest jednym z pionierów na rynku w ostatnim czasie, próbując wdrażać projekty, które zdają się być chlebem powszednim bankowości internetowej w przyszłości. Osoby, które zamiast placówek preferują bankowość internetową oraz są zainteresowane najnowszymi technologiami w bankowości, powinny bliżej zapoznać się z Inteligo.

Marcin Zienkiewicz Analityk Comperia.pl

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (07.01.2011).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
Ekspert Comperia.pl
2735 artykułów -

zobacz inne artykuły tego autora