28.05.2009

Klienci oceniają… kredyt hipoteczny w Nordea Banku

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 0     / 10 (oddano 0 głosów)

Szybkość podejmowania decyzji kredytowej, krótkie oczekiwanie na podpisanie umowy i profesjonalni doradcy klienta – to główne plusy Nordea Banku według użytkowników Comperii. Najwięcej niezadowolonych klientów skarży się na zaniżanie przez rzeczoznawców wartości nieruchomości. A Ty co sądzisz o banku?

Parametry finansowe kredytu są najistotniejszym, ale nie jedynym elementem oferty świadczącym o jej atrakcyjności. Dla kredytobiorców ważne są kompetencje pracowników banku, szybkość i jakość obsługi. Dodatkowe aspekty oferty najlepiej mogą ocenić więc sami klienci, którzy twarzą w twarz stanęli przed doradcą w banku. Użytkownicy Comperii mogą nie tylko porównać poszczególne produkty pod kątem ceny, ale również skomentować dany produkt i ocenić bank. Comperia  postanowiła pokazać banki przez pryzmat opinii i komentarzy klientów. Co wydaje się naturalne, trudno na ich podstawie zbudować rzetelny, obiektywny obraz banku. Nie możemy mieć też pewności, że przychylne komentarze nie są autorstwa pracowników banku. Chcemy jednak w ten sposób sprowokować dyskusję o jakości usług w poszczególnych bankach. Dzisiaj klienci oceniają kredyt hipoteczny w Nordea Banku.


Nordea Bank – kredyt hipoteczny

Statystycznie Nordea Bank zbiera więcej plusów niż minusów. Klienci głównie zwracają uwagę na szybkość podejmowanej decyzji kredytowej. Przemek: „Szybka decyzja kredytowa, spore możliwości negocjacji warunków umowy to podstawowe zalety Nordei.” Piotrek_Wa-wa: „Według mnie Nordea pod względem obsługi i oferty jest najlepszym bankiem”. W sumie zadowolony: „Generalnie jeśli chodzi o obsługę to jestem zadowolony. Decyzja była bardzo szybko. Po dostarczeniu brakujących dokumentów na umowę czekaliśmy 7 dni roboczych”.

Oprócz sprawności obsługi klienci wskazują też na profesjonalizm doradców banku. Jarosław: „Też mogę szczerze polecić Nordea Bank. Spotkałem się z profesjonalnym doradztwem. Bank naprawdę godny polecenia. Decyzję miałem w ciągu 8 dni od złożenia wniosku, wcześniej złożyłem wniosek w innym banku i do tej pory czekam na decyzję”. Janusz Warszawa: „Właśnie finalizuję kredyt na budowę domu, rzeczywiście potwierdzam profesjonalną obsługę w Nordea, chociaż w Deutsche Banku też dostałem dobrą ofertę. Cały proces w Nordea odbył się bez komplikacji, duża zasługa w tym doradcy.” Norb: „Najbardziej konkretny z banków - ubiegałem się w 6 różnych i zamiast w miarę normalnego podejścia same zwodzenie. Polecam Nordeę”. Karolinka79: „Decyzja pozytywna, umowa podpisana, wszystko przebiegło bez kłopotu, do tego profesjonalny doradca. Naprawdę same plusy.”

Użytkownik michaaa (wpis z kwietnia 2009 roku) ma już jednak nieco inne odczucia co do szybkości procedur. Co prawda zdolność kredytową bank zbadał szybko, ale oczekiwanie na umowę trwało 2-3 tygodnie. Bank opóźniał cały proces prosząc o dodatkowe dokumenty. Ponadto w umowie końcowej okazało się, że marża jest wyższa, bo w międzyczasie zmieniła się oferta banku, o czym wnioskodawca nie został poinformowany.

Najwięcej negatywnych komentarzy klientów dotyczy natomiast wyceny nieruchomości. Użytkownik był sobie dom pisze (wpis z grudnia): „Uwaga na wartości nieruchomości jakie są przyjmowane. Kosztorys systemem gospodarczym, a nie wartość rynkowa. Ot drobna różnica (wcale nie taka drobna). Uwaga na ich rzeczoznawców, patrzcie im na ręce, bo piszą mocno pod bank”. W kwietniu dana również zwróciła uwagę na fakt zaniżania wartości nieruchomości przez firmę wynajętą przez bank. Jej zdaniem rzeczoznawcy przyjmują wartość wymuszonej sprzedaży nieruchomości. W maju slate napisał: „Zgadzam się z Daną - wycena nieruchomości jest bardzo, bardzo zaniżana - skąd oni biorą takich speców? Załatwienie wszystkich formalności - długie, bank nie jest przyjazny klientowi. Na każdą decyzję trzeba czekać kilka dni, bo analitycy są w Łodzi i tylko tam zapadają decyzje. Warto się zastanowić nad wzięciem kredytu w innym banku”.

Zawiedziona zwraca uwagę na jeszcze inny problem: „Odmówili nam kredytu, ponieważ ja jestem obecnie na urlopie macierzyńskim (zamiana mieszkania na większe). Dla mnie to żaden powód, przez ostatnie 10 lat mam udokumentowane zarobki, zero przerw w pracy, wystarczające dochody, oszczędności na koncie i odmowa! Toż to dyskryminacja kobiet, które urodziły dziecko i są na macierzyńskim!!! Każdy ubiegający się o kredyt może za miesiąc stracić pracę! Czy to też biorą pod uwagę?”

 

Spłacasz kredyt w Nordea Banku? Składałeś do banku wniosek o kredyt? Co sądzisz o jakości obsługi i procedurach? Podziel się swoimi doświadczeniami dodając komentarz poniżej.

Comperia.pl

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (28.05.2009).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
Ekspert Comperia.pl
2770 artykułów -

zobacz inne artykuły tego autora