27.03.2014, 12:11

Kiedy technologia nie pomaga?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 10     / 10 (oddano 3 głosów)

Kiedy technologia nie pomaga?
Postęp technologiczny na dobre zagościł na rynku produktów bankowych. Bankowość mobilna, płatności zbliżeniowe, przelewy przez SMS, to tylko przykłady rozwiązań, z których może korzystać każdy posiadacz konta osobistego. Na rynku finansowym można jednak spotkać produkty, w przypadku których kontakt z drugim człowiekiem jest nie do zastąpienia.

Hipoteka nie od ręki

Zaciągnięcie kredytu hipotecznego nadal wymaga osobistego spotkania, a nawet kilku spotkań z doradcą. I nie wynika to tylko z faktu, że to zobowiązanie na dużą kwotę i wiele lat, i że procedury związane z jego udzieleniem są bardzo skomplikowane.

Podczas zaciągania kredytu hipotecznego pojawia się wiele wątpliwości i rodzi mnóstwo pytań. Każdy etap - złożenie wniosku, podpisanie umowy, wypłata transzy, czy wreszcie cesja praw z polisy ubezpieczeniowej – może wymagać konsultacji z realnym doradcą, który na bieżąco będzie udzielał wyjaśnień i służył radą.

Konsultacje w sprawie polisy

Kontakt z doradcą niezbędny będzie również podczas wykupywania polisy na życie. Wynika to z dwóch powodów – po pierwsze produkty te dotyczą delikatnego tematu, jakim jest zdrowie i życie klienta, a nie każdy chce przekazywać takie informacje do sieci.

Po drugie, umowy dotyczące polis na życie bywają mocno skomplikowane. Zakres ubezpieczenia, kwota odszkodowania, różnego typu wyłączenia z polis - to wszystko potencjalnie wymaga wytłumaczenia. Dodatkowo, zakup ubezpieczenia na życie wymaga przeprowadzenia odpowiednich badań kwalifikacyjnych, a tego już na pewno nie da się wykonać przez Internet...

Oszczędności na emeryturę

Plan oszczędnościowy, a dokładniej plan systematycznego oszczędzania (PSO) także wymaga bezpośredniego spotkania z doradcą. Ustalenie kwoty przeznaczonej do odkładania, wybór odpowiedniej strategii inwestycyjnej, wytłumaczenie zasad funkcjonowania danego produktu - to wszystko najlepiej wykonać z pomocą „żywej” osoby. Zwłaszcza gdy, klient niezbyt pewnie porusza się po świecie finansów i nie do końca rozumie zasady rządzące tym rynkiem.

W przypadku pomnażania pieniędzy, zwłaszcza długoterminowego, nie wolno iść na łatwiznę. Przed zakupem jakiegokolwiek produktu należy dokładnie zapoznać się z warunkami jego funkcjonowania.

Prywatny bankier

Bezpośredni kontakt z doradcą jest nieodłącznie związany z bankowością prywatną. W przypadku tej dziedziny kontakt z pracownikiem banku, to niejako podstawa działalności. Zarządzanie majątkiem, profesjonalne doradztwo, tworzenie strategii inwestycyjnych, produkty szyte „na miarę”, usługi consierge - wszystko opiera się na dobrych relacjach doradcy i klienta. Jeśli by ich zabrakło, to instytucja obsługująca tzw. „bogatych” - traciłaby klientów. A pozyskanie nowych jest niezwykle trudne. Dlatego też banki oferujące usługi dla najbogatszych przywiązują olbrzymią wagę do szkolenia pracowników oddelegowanych do obsługi tego segmentu.

Rozwój technologii i wypieranie obsługi klienta przez maszyny nie do końca sprawdzi się w całym świecie finansów, bowiem na rynku nadal produkty, których nie da się obsługiwać wyłącznie zdalnie, a i do samej sprzedaży potrzebna jest „żywa” osoba.

Autor: Jacek Kasperczyk
Comperia.pl

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (27.03.2014).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
Jacek Kasperczyk
, ekspert Comperia.pl
612 artykułów -

zobacz inne artykuły tego autora

zobacz blog autora