28.06.2017, 09:18

Wczasy z biurem podróży: co warto wiedzieć o reklamacji?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 9.5     / 10 (oddano 2 głosów)

Wczasy z biurem podróży: co warto wiedzieć o reklamacji?

To już ósma edycja akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”, organizowanej wspólnie przez ponad 40 instytucji, które po raz kolejny edukują Polaków w zakresie praw turysty. O czym koniecznie trzeba wiedzieć przed wyjazdem na urlop z biurem podróży? Przedstawiamy skrót najważniejszych informacji.

Aktualnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi 12 postępowań przeciwko podmiotom świadczącym usługi turystyczne. Najwięcej zastrzeżeń budzą sposoby, w jakie touroperatorzy informują swoich klientów o zmianie godzin podróży lotniczych i nakładanych na klientów kosztów rezygnacji z wycieczek. To jednak nie jedyne problemy zgłaszane przez wycieczkowiczów. By ustrzec się przed nieprzyjemnościami podczas zagranicznego urlopu, warto odpowiednio przygotować się do wyjazdu, m.in. przez poznanie swoich praw i obowiązków biura podróży.

Zweryfikuj biuro podróży

Przed wykupieniem wycieczki sprawdź, czy biuro turystyczne, z którego usług chcesz skorzystać, posiada odpowiednie zezwolenia. Możesz to zrobić w prosty sposób, korzystając z wykazów dostępnych pod adresem: www.turystyka.gov.pl

Żądaj doprecyzowania ogólnych informacji

Touroperatorzy zachęcają klientów do zakupu wycieczek, podając w swoich folderach same superlatywy na temat obiektu, w którym zostanie zakwaterowany klient. Hotel „blisko” plaży może jednak budynkiem oddalonym od morza nawet o kilka kilometrów. By uniknąć zawodu, warto domagać się od doradcy sprzedającego nam wczasy doprecyzowania tych ogólników. Prośmy o podanie dokładnych odległości od miejsc i atrakcji turystycznych, które zamierzamy często odwiedzać.

Reklamuj zbyt niski standard hotelu

Czterogwiazdkowy hotel okazał się w rzeczywistości podrzędnym motelem, a faktyczny wystrój pokoju w niczym nie przypominał pokoju ze zdjęć prezentowanych w broszurze biura podróży? Masz prawo do reklamacji. Możesz dokonać jej u rezydenta na miejscu lub po powrocie z wycieczki – w terminie 30 dni od jej zakończenia.

Domagaj się zwrotu części wpłaconych pieniędzy

Nie wiesz, jakiej kwoty „odszkodowania” zażądać od biura podróży, które sprzedało Ci wycieczkę niezgodną z opisem? W wycenie pomoże Ci Tabela frankfurcka. Choć nie jest to oficjalny dokument, którego zapisy muszą respektować touroperatorzy, to pozwoli Ci oszacować kwoty, jakich zwrotu powinieneś domagać się od biura podróży, które nie wywiązało się z umowy.

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (28.06.2017).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
900 artykułów - zobacz inne artykuły tego autora