21.04.2015, 19:43

Jak zgłosić szkodę w Generali?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 0     / 10 (oddano 0 głosów)

Jak zgłosić szkodę w Generali?

Posiadając polisę wykupioną w którymkolwiek towarzystwie ubezpieczeniowym, rzadko interesujemy się formalnościami związanymi ze zgłoszeniem szkody. Jest to często popełniany przez osoby ubezpieczone błąd, ponieważ w razie wypadku lub zaistniałej szkody nie wiemy, do kogo się zwrócić. Sprawdźmy, jak zgłosić szkodę w Generali.

Zgłoszenie szkody w Towarzystwie Ubezpieczeniowym Generali jest bardzo proste, tak jak u wielu innych ubezpieczycieli. Najlepiej od razu po zaistnieniu szkody zgłosić się do firmy ubezpieczeniowej, aby jej agent mógł nam pomóc i udzielić informacji niezbędnych do dalszego postępowania.

Zgłaszanie szkody

Szkodę w Generali możemy zgłosić na kilka różnych sposobów. Ważne jest, aby to zrobić w miarę szybko i nie przekroczyć limitu wyznaczonego przez ubezpieczyciela.

Szkodę można zgłosić:

1. Wypełniając formularz na stronie internetowej Generali:

  • szkody komunikacyjne: https://www.generali.pl/obsluga-i-pomoc/zgloszenie-szkody/szkoda-komunikacyjna/
  • szkody osobowe: https://www.generali.pl/obsluga-i-pomoc/zgloszenie-szkody/szkoda-osobowa/

2. Dzwoniąc pod numer telefonu 0 801 343 343 lub (22) 543-05-43.

3. Zgłaszając się osobiście do placówki towarzystwa Generali.

Oczywiście najwygodniejszym z tych sposobów jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego poprzez Internet. Podczas zgłaszania szkody w ten sposób należy wypełnić wszystkie pola formularza - w przeciwnym wypadku zgłoszenie nie będzie mogło zostać przesłane do firmy ubezpieczeniowej. W sytuacji, gdy podczas wypełniania formularza poszkodowany napotka trudności, może zadzwonić do firmy Generali i rozmawiając z konsultantem dokończyć wypełnianie formularza.

Wymagane dokumenty

Zgłaszając szkodę musimy przedstawić następujące dokumenty:

  • kopię dowodu rejestracyjnego lub kopia umowy kupna-sprzedaży pojazdu, kopia stosownego zaświadczenia w sytuacji zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez policję,
  • kopię prawa jazdy osoby kierującej pojazdem w chwili wypadku lub kolizji,
  • dokumenty uzasadniające wystąpienie z roszczeniem, czyli oświadczenie sprawcy, protokół policyjny, a także zaświadczenie o poinformowaniu policji o szkodzie.

Niezbędne dane

Niezależnie od tego, w jaki sposób poszkodowany będzie zgłaszał szkodę, niezbędne będą:

  • dane osobowe zgłaszającego, numer telefonu lub e-mail, jeżeli szkodę zgłaszamy online,
  • data oraz godzina, w której nastąpiła szkoda, a także numer polisy ubezpieczeniowej,
  • dane osoby poszkodowanej, jej adres, numer PESEL, numer telefonu, dane pojazdu,
  • dane sprawcy, czyli dane osobowe, PESEL, adres i dane pojazdu, jakim się poruszał,
  • dokładny opis zdarzenia, czyli miejsce zdarzenia, okoliczności, opis uszkodzeń.

Czerwona Karta

W Generali likwidacja szkód z tytułu posiadanej polisy autocasco może nastąpić nawet w dwa dni. Wszystko dzięki rozwiązaniu, jakim jest Czerwona Karta. Rzeczoznawca w dogodnym terminie stawia się na spotkanie, aby wycenić szkody, a następnie wręcza poszkodowanemu Czerwoną Kartę, na którą w ciągu 48 godzin wpływają pieniądze.

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (21.04.2015).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
884 artykuły - zobacz inne artykuły tego autora
Zobacz dyskusje na forum