19.11.2015, 13:07

Spóźniasz się z ratą w PKO BP? Sprawdź, ile to kosztuje

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 9.9     / 10 (oddano 18 głosów)

Spóźniasz się z ratą w PKO BP? Sprawdź, ile to kosztuje

Kredyt generuje spore koszty – to oczywiste. Prowizja za pożyczenie pieniędzy, odsetki, składka ubezpieczeniowa – o tych wszystkich kosztach wiemy już w momencie przystępowania do kredytu. Ale czy zdajemy sobie sprawę, ile może nas kosztować opóźnienie w spłacie raty? Dowiedz się, jak to wygląda w przypadku kredytu w PKO BP.

Bank w związku z powstaniem zaległości w spłacie kredytu może podjąć kilka rodzajów działań, które będą zmierzały do odzyskania należności. Oczywiście koszt tych działań leży po stronie klienta. Ile zapłacimy, zalegając ze spłatą kredytu w PKO Banku Polskim?

Sprawdź też: 6 metod radzenia sobie z opóźnieniami w spłacie rat

Co może zrobić bank?

Jeżeli zalegamy ze spłatą kredytu, PKO BP może na początek wysłać wiadomość tekstową na nasz telefon komórkowy, następnie może przeprowadzić interwencje telefoniczne do klienta w przypadku braku spłaty należności w terminie, który został ustalony wcześniej. Jeśli to nie zadziała, bank wyśle pisemne zawiadomienie o niedopłacie. Może to być także pisemny monit, aż w końcu należy się liczyć z możliwością przeprowadzenia interwencji terenowej u klienta.

Ile to kosztuje?

Oczywiście wszelkie koszty związane z działaniami prowadzonymi przez bank są bezpośrednio ponoszone przez kredytobiorcę. Chwila nieuwagi może kosztować. Poznać powinniśmy przede wszystkim opłaty za sporządzenie i wysłanie do dłużnika wszelkiego rodzaju wiadomości dotyczących wierzytelności zarządzanych przez Centrum Restrukturyzacji i Windykacji:

  • za zawiadomienie, powiadomienie lub monit o zaległości w spłacie zapłacimy 15 zł,
  • telefon interwencyjny w sprawie opóźnienia w spłacie to dla klienta koszt 10 zł,
  • bezpłatne są SMS-y upominawcze,
  • według regulaminu PKO BP klient nie ponosi również kosztów interwencyjnej wizyty bezpośredniej.

Sprawdź też: Jak wybrać tani kredyt konsolidacyjny?

Aby kredyt nie okazał się drogą "przyjemnością", warto pilnować terminów płatności. Pamiętajmy, że wszelkie czynności, które przeprowadza bank, informując o zaległościach w spłacie, przeprowadzane są w odstępach czasu, tak aby mieć czas na uregulowanie płatności. Dlatego po otrzymaniu SMS-a z upomnieniem warto uregulować płatność, nie czekając na kolejny krok banku.

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (19.11.2015).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
252 artykuły - zobacz inne artykuły tego autora