Jak otrzymać limit kredytowy w rachunku bieżącym firmy?

2015-01-02 11:32:41

Limit kredytowy w rachunku bieżącym firmy zabezpiecza jej płynność finansową i pozwala na większą stabilność w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Jest to bardzo przydatne w chwili, gdy wpływy na konto są mniejsze niż planowane wydatki. Sprawdźmy, czy trudno jest uzyskać kredyt w rachunku firmowym.

Banki posiadają w swojej ofercie wiele interesujących produktów kredytowych dla firm. Jednym z nich jest kredyt w rachunku bieżącym. Takie rozwiązanie jest dla przedsiębiorcy dużo wygodniejsze od zwykłego kredytu gotówkowego i pozwala na realizacją bieżących zobowiązań firmy. Środki mogą zostać także wykorzystane na inwestycje lub nowy sprzęt w dowolnej chwili.

Jak uzyskać kredyt w koncie firmowym?

By móc wnioskować o kredyt w rachunku bieżącym firmy, najpierw trzeba ów rachunek posiadać. Niektóre banki oferują limit w koncie także przedsiębiorcom, który dopiero zakładają rachunek firmowy. W większości przypadków, by otrzymać limit kredytowy, należy jednak posiadać rachunek w danym banku minimum 3 miesiące, a w skrajnych przypadkach - nawet 12 lub 18 miesięcy.

Które banki oferują początkującym przedsiębiorcom pomoc pieniężną? PKO Bank Polski w ramach Kredytu Obrotowego MSP proponuje marżę w wysokości 2,6%. Kredytobiorca będzie musiał również ponieść koszt prowizyjny - 1,5%. Przedsiębiorca może również skorzystać z dopuszczalnego salda debetowego w rachunku bieżącym, choć w tym przypadku parametry produktu są negocjowalne. mBank oferuje firmom od 500 do 20 000 zł limitu w ramach dopuszczalnego salda debetowego, a jeśli zależy nam na kwocie powyżej 10 000 zł, będzie potrzebne zaświadczenie z ZUS-u. Oprocentowanie kredytu jest negocjowalne, a prowizja za jego uzyskanie to 2%.

Gdy firma wnioskuje o limit kredytowy w rachunku bankowym, instytucja finansowa może żądać od przedsiębiorcy dodatkowych dokumentów potwierdzających kondycję finansową firmy. Dodatkowo bank może także wymaga zaświadczeń z ZUS-u i US-u, potwierdzających brak zaległości w składkach i podatku. W przypadku, gdy przedsiębiorca posiada już rachunek bankowy przez określony czas, bank może określić wysokość limitu kredytowego na podstawie obrotów na koncie. W przypadku ofert dla nowych firm, dokumenty te jednak nie będą wymagane.

Jak działa kredyt w rachunku firmy?

Kredyt w firmowym rachunku pozwala przedsiębiorcy korzystać z środków finansowych dostępnych w ramach limitu na dowolny cel. Kredyt taki ma charakter odnawialny, wszelkie wpływy na konto pomniejszają sumę zadłużenia. Odsetki naliczane są na bieżąco od wielkości faktycznego zadłużenia i pobierane są co miesiąc z konta.

Limit kredytowy w rachunku firmy to korzystne rozwiązanie zarówno dla podmiotów małych, jak i większych. Nowo powstałe przedsiębiorstwo musi liczyć się z tym, że nie jest jeszcze wiarygodnym kredytobiorcą dla banku, więc często limit kredytowy będzie w pierwszych miesiącach współpracy z danym bankiem nieosiągalny. Jednak im dłużej firma posiada aktywny rachunek w banku, tym większe szansa na wysoki limit kredytowy.

Renata Grochowska

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam