19.08.2014, 11:46

Faktoring sposobem na poprawę wizerunku firmy

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 9     / 10 (oddano 1 głosów)

Faktoring sposobem na poprawę wizerunku firmy

Jeśli nasze przedsiębiorstwo miewa tymczasowe problemy z płynnością finansową, jest na to sposób - skorzystanie z faktoringu. Jaka jest jego rola w poprawie wizerunku firmy?

Mało kto ma świadomość, jak wielkie korzyści może przynieść firmie faktoring. Niestety, dzieje się tak między innymi dlatego, że nie są one zauważalne na pierwszy rzut oka. Z roku na rok sytuacja się jednak poprawia i coraz więcej firm zaczyna dostrzegać atuty faktoringu.

Wielu przedsiębiorców często nie zdaje sobie sprawy, że zarówno zadłużenie wobec kontrahentów, jak i nieściąganie wymaganych należności od swoich dłużników może negatywnie wpływać na postrzeganie wizerunku samej firmy. Warto pamiętać, że wizerunek firmy jest bardzo ważny. Przykładem mogą tu być spółki giełdowe, które mogą dużo stracić w oczach potencjalnych inwestorów i klientów.

Korzystanie z faktoringu w znacznym stopniu przyczynia się do poprawy sytuacji finansowej firmy. Firma nie musi w nieskończoność czekać na wpływ należności, może sprawnie i płynnie realizować zamówienia dla swoich kontrahentów. Dzięki temu poprawia się wizerunek przedsiębiorstwa, rośnie zaufanie inwestorów i klientów, a co za tym idzie – buduje się własną markę. Właściciel firmy nie musi się już (często dość nieudolnie) tłumaczyć z opóźnień w płatnościach, co skutkuje tym, że przedsiębiorstwo staje się bardziej profesjonalne i uczciwe.

Faktoring poprawia w znacznym stopniu wizerunek firmy, dzięki czemu firma może w przyszłości uzyskać lepsze warunki współpracy ze swoimi kontrahentami. To, jak postrzegana jest firma, najlepiej widać na przykładzie spółek giełdowych: im lepszy jest obraz przedstawiony w bilansie, tym lepiej spółka postrzegana jest przez akcjonariuszy i inwestorów.

Dzięki czyszczeniu bilansu firmy właściciel może poprawić swój wizerunek w oczach banków, a przedsiębiorstwo może liczyć w przyszłości na korzystniejsze warunki kredytowania. Dzięki uzyskaniu lepszego obrazu finansowego firma może uzyskać wyższy limit ochrony kredytu kupieckiego, który jest ustalany przez firmy ubezpieczeniowe. Przedkłada się to wymiernie na lepsze warunki kredytowania u dostawców. 

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (19.08.2014).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
893 artykuły - zobacz inne artykuły tego autora