27.04.2017, 14:37

Polacy chętniej przenoszą konta za pomocą Ogniva

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 7     / 10 (oddano 1 głosów)

Polacy chętniej przenoszą konta za pomocą Ogniva

W ciągu trzech pierwszych trzech miesięcy tego roku aż 9 860 osób przeniosło swój rachunek do innego banku za pomocą systemu Ognivo. TO o 63% więcej niż w ubiegłym roku.

Ognivo to system prowadzony przez KIR, dzięki któremu przenoszenie rachunków między bankami miało zostać dla klientów maksymalnie uproszczone. Wystarczy zaledwie jeden wniosek i upoważnienie dla nowego banku dotyczące przenoszenia usług. Podczas procesu przenoszenia dotychczasowe konto klienta może zostać zamknięte (opcjonalnie), przeniesione zostaje saldo rachunku klienta, pełnomocnictwa czy ustawione zlecenia stałe i polecenia zapłaty. O nowym koncie klienta powiadomione mogą być również organy państwowe, m.in. urząd skarbowy. Cały proces zajmuje zwykle kilka dni, a formalnościami zajmuje się nowy dla klienta bank.

System Ognivo umożliwia sprawną komunikację między bankami. Dzięki popularyzacji tego rozwiązania przenoszenie rachunków jeszcze nigdy nie było tak proste. Możliwość szybkiej zmiany banku prowadzącego nasz ROR (rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy) przy minimum formalności ze strony klienta może pozytywnie wpłynąć na rynek depozytowy. Banki z czasem będą musiały zwiększyć konkurencyjność swoich produktów, bo zwiększy się ryzyko utraty stałego klienta, który będzie mógł przenieść swoje finanse do innego (lepsze) banku w wygodny dla niego sposób. Do tej pory niechęć do tracenia czasu na dopełnianie formalności była jednym z kluczowych elementów wpływających na bankową bierność konsumentów, dla których zmiana konta wiązała się z samymi kłopotami.

Jak szybko rośnie znaczenie systemu Ognivo na rynku kont osobistych, wskazują same liczby. W marcu 2017 r. do systemu wpłynęło aż 4 tys. wniosków. W całym pierwszym kwartale bieżącego roku z przeniesienia rachunku z użyciem Ogniva skorzystało aż 9 860 osób. To o 68% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. Większość konsumentów (99%) zdecydowało się na jednoczesne zamknięcie dotychczasowego konta. Z opcji przeniesienia salda skorzystało z kolei ok 97,8% osób.

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (27.04.2017).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
1004 artykuły - zobacz inne artykuły tego autora