02.02.2016, 14:03

PKO BP: jak zmienić hasło do konta?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 7.8     / 10 (oddano 12 głosów)

PKO BP: jak zmienić hasło do konta?

Ze względów bezpieczeństwa, wszelkie hasła - szczególnie to do bankowości elektronicznej - powinno być regularnie zmieniane. Tylko w ten sposób możesz skutecznie chronić swoje pieniądze! Sprawdź, jak zmienić hasło do konta w PKO BP.

Hasło – klucz do konta

Hasło i numer identyfikacyjny służący do logowania do bankowości elektronicznej powinny być chronione przez klienta, tzn. nie wolno ich wpisywać na nieszyfrowanych stronach lub podawać osobom nieuprawnionym do korzystania z rachunku.

Sprawdź też: PKO BP: jak anulować przelew?

W przypadku, gdy zapomnimy hasła i trzykrotnie dokonamy błędnego wprowadzenia znaków, wtedy spowodujemy blokadę dostępu do serwisu. W takiej sytuacji należy skontaktować się telefonicznie z konsultantem PKO BP pod numerami 801 307 307, 801 3PKOBP, +48 81 535 60 60. Pracownik banku, po przeprowadzeniu identyfikacji na podstawie weryfikacji numeru oraz pytań dodatkowych, pomoże klientowi ustanowić nowe hasło do konta. Sprawę można także załatwić w oddziale PKO BP - w placówce pracownik banku przekazuje klientowi kopertę zawierającą nowe hasło pierwszego logowania. Hasło to należy zmienić przy najbliższym logowaniu przez Internet.

Jak zmienić hasło dostępowe?

W przypadku, gdy nasze hasło do konta jest trudne do zapamiętania, możemy je zmienić na takie, które nie będzie sprawiało problemu. Zmiana hasła nie wymaga potwierdzenia kodem jednorazowym.

Zmiany hasło do konta w PKO BP możemy dokonać w następujące sposoby:

  • hasło do bankowości internetowej

gdy chcemy zmienić hasło internetowe, po zalogowaniu do serwisu iPKO, musimy przejść do opcji "Ustawienia" a następnie w zakładce „Kanały dostępu” wybierać opcję „zmień hasło”. Dla potwierdzenia hasła wymagane jest jego powtórzenie w polu "Powtórz hasło";

  • hasło do bankowości mobilnej

gdy chcemy zmienić hasło mobilne, które jest identyczne dla serwisu internetowego, musimy dokonać zmiany hasła internetowego. Zmienione, jednakowe hasło będzie obowiązywało w obu serwisach. Nie możemy zmienić hasła obowiązującego w serwisie mobilnym i internetowym za pomocą aplikacji mobilnej;

  • hasło do serwisu telefonicznego

gdy chcemy zmienić hasło telefoniczne, należy po zalogowaniu się w automatycznym serwisie telefonicznym wprowadzić cyfrę 7 na klawiaturze i tam dokonać zmiany. Po wprowadzeniu starego hasła, dwukrotnie wbijamy nowe hasło, po każdym wprowadzeniu hasła musimy nacisnąć na klawiaturze telefonu krzyżyk (#).

Jak utworzyć poprawne hasło?

Hasło internetowe do konta PKO BP powinno składać się z liter, cyfry, może także zawierać znaki specjalne, typu: `!@#$%^&*()_+-={}[]:;',.<>?. Hasło nie może zawierać polskich liter, np. „ł”, „ś” itp., oraz nie powinno być takie samo, jak login. 

Sprawdź też: Jak płacić bezpiecznie w Internecie?

Hasło telefoniczne powinno się składać z 6 do 8 cyfr.

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (02.02.2016).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
943 artykuły - zobacz inne artykuły tego autora