11.12.2013, 12:15

Jak skutecznie zareklamować transakcję kartą płatniczą?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 10     / 10 (oddano 2 głosów)

Jak skutecznie zareklamować transakcję kartą płatniczą?

W dzisiejszych czasach najwygodniejszą formą płatności za dokonane zakupy jest transakcja kartą płatniczą. Niestety, z czego niezbyt często zdajemy sobie sprawę, ten sposób finansowania, podobnie jak w przypadku rozliczania się za pomocą gotówki, również wiąże się z możliwością niespodziewanej utraty pieniędzy. Może to być skutkiem mniej lub bardziej celowego działania osób trzecich. Oczywiście nie jesteśmy w takich przypadkach na straconej pozycji, jednak powinniśmy wiedzieć, jak skutecznie zareklamować transakcję kartą płatniczą.

Kiedy za zakupy płacimy gotówką, mamy większą kontrolę nad przebiegiem transakcji i szybciej jesteśmy w stanie stwierdzić, czy sprzedawca nie popełnił błędu lub nie próbował nas oszukać. Podczas dokonywania płatności kartą, cały proces odbywa się zdalnie, a przez nasze dłonie nie przewijają się same pieniądze. Z tego też względu większość z nas ma poczucie, że wszystko przebiega należycie i już po kilku chwilach zapominamy o całej transakcji. Jest to ogromny błąd, ponieważ szczególnie w takich sytuacjach należy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa, które uchronią nas przed ewentualną utratą dodatkowych środków z naszego konta.

Pierwszą możliwością ułatwiającą nam sprawdzenie prawidłowości przebiegu transakcji dokonywanej kartą jest podpisywanie pokwitowania z terminala płatniczego. Jeśli dokonując zakupów, jesteśmy zobowiązani do finalizacji płatności w taki właśnie sposób, przed złożeniem podpisu na wydruku z terminala powinniśmy upewnić się, że suma na potwierdzeniu z urządzenia jest zgodna z kwotą na paragonie fiskalnym bądź fakturze. Należy także pamiętać, aby w trakcie realizacji płatności nie pozwolić sobie na utratę z oczu karty, ponieważ nieuczciwy sprzedawca mógłby to wykorzystać przeciwko nam.

W przypadku finansowania zakupów dokonywanych w Internecie przy pomocy karty płatniczej podstawową zasadą zapewniającą ochronę środków na naszym rachunku jest sprawdzenie, czy połączenie z daną witryną jest szyfrowane i czy sam portal jest godny zaufania. Po uiszczeniu płatności, jedyną formą weryfikacji tego, czy nasze transakcje przebiegły poprawnie i z naszego konta nie zniknęły dodatkowe pieniądze, jest kontrola wyciągu z rachunku. Dokument ten zawiera zestawienie wszystkich operacji dokonanych z użyciem karty, jakie były wykonywane w danym okresie. Jeśli okaże się, że na wydruku widnieją operacje, których nie dokonaliśmy, takie zdarzenie powinniśmy od razu zgłosić obsłudze banku.

Jeśli chcemy skutecznie zgłosić reklamację płatności wykonanej kartą, w pierwszej kolejności powinniśmy udać się do oddziału naszego banku, gdzie otrzymamy odpowiedni formularz reklamacyjny. Po jego wypełnieniu bank przeprowadza odpowiednią procedurę, która ma zweryfikować poprawność reklamowanej transakcji lub jej brak. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona na naszą korzyść, bank zwróci nam równowartość utraconych pieniędzy. Z reguły wszystko odbywa się w ciągu kilku dni.

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (11.12.2013).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
895 artykułów - zobacz inne artykuły tego autora