05.09.2014, 11:17

Jak wyłączyć pocztę głosową w Play?

Ocena: 1 gwiazdka Ocena: 2 gwiazdki Ocena: 3 gwiazdki Ocena: 4 gwiazdki Ocena: 5 gwiazdek Ocena: 6 gwiazdek Ocena: 7 gwiazdek Ocena: 8 gwiazdek Ocena: 9 gwiazdek Ocena: 10 gwiazdek

Ocena: 7.4     / 10 (oddano 106 głosów)

Jak wyłączyć pocztę głosową w Play?

Zwolenników poczty głosowej jest tyle samo, co jej przeciwników. Nie każdy jest na nią skazany, mino że usługę automatycznie włącza operator telefonii, z którego usług zaczynamy korzystać. Pocztę jednak wyłączyć jest łatwo - jak to zrobić, gdy posiadamy telefon w sieci Play? 

Poczta głosowa jest usługą, która za założenia ma użytkownikom pomagać. Ma być przydatna wówczas, gdy nie możemy odebrać telefonu w trakcie ważnego spotkania lub gdy rozładowała nam się bateria. W tym czasie ktoś przecież może do nas dzwonić w istotnej sprawie, a my nie jesteśmy w stanie odebrać połączenia. Poczta głosowa w takiej sytuacji służy pomocą, ponieważ pozwala nagrać rozmowę i później ją odsłuchać. Częściej jednak jest utrapieniem dla dzwoniących ze względu na opłaty - połączenie z pocztą kosztuje.

Rodzaje poczty głosowej

Użytkownicy telefonów w sieci Play mogą korzystać z czterech wersji poczty głosowej. Są to:

  • Poczta Głosowa Standard - działa w formie odsłuchania informacji po zadzwonieniu pod numer *200 lub 790 200 200,
  • Poczta Głosowa Lite - użytkownik otrzymuje nagraną rozmowę w postaci MMS-a do odsłuchania,
  • Poczta Głosowa na e-mail - informacja zostaje przesłana na wybrane przez nas konto pocztowe. Oprócz tego kopie wiadomości są dostępne w formie głosowej pod numerem *200. Niestety - usługę można włączyć tylko wówczas, gdy mamy włączoną Pocztę Głosową Standard.
  • Poczta Głosowa PRO - wiadomość przychodzi jako MMS oraz jest przechowywana w formie głosowej pod nr *200. Użytkownik otrzymuje większe niż standardowe możliwości nagrywania wiadomości głosowych.

Koszty trzech pierwszych typów poczty w PLAY są darmowe. Tylko ostatnia usługa, dająca większe możliwości, kosztuje 2 zł miesięcznie z VAT.

Dezaktywacja poczty w Play

Jak widać, Play ma dla swoich użytkowników szeroki wybór możliwości w zakresie dostosowywania poczty głosowej do własnych potrzeb. Czasami jednak nie chcemy z niej korzystać i dlatego dobrze jest wiedzieć, jak szybko ją wyłączyć. W Play sprowadza się do wprowadzenia odpowiedniego kodu i naciśnięcia przycisku zadzwoń:

Rodzaj poczty Włączenie poczty Wyłączenie poczty Stan poczty
Kody aktywacji i dezaktywacji poczty głosowej w Play
Poczta Głosowa Standard *111*56*1# *111*56*2# *111*56*3#
Poczta Głosowa Lite *111*144*1# *111*144*2# *111*144*3#
Poczta Głosowa na e-mail *111*9*1# *111*9*2# *111*9*3#
Poczta Głosowa PRO *111*5*1# *111*5*2# *111*5*3#

Pocztę głosową można wyłączyć również podczas wizyty w salonie sprzedaży Play lub podczas kontaktu z Biurem Obsługi Klienta Play pod numerem *500 lub 790 500 500.

Uwaga! Wyłączenie Poczty Głosowej Lite jest możliwe tylko wtedy, gdy mamy już wyłączone inne usługi poczty, takie jak poczta e-mail czy poczta PRO. Jeśli tak nie jest, należy je wyłączyć zgodnie ze wskazówkami podanymi powyżej.

Podsumowując, wyłączanie poczty głosowej w Play zajmie tylko chwilę. Wystarczy do tego wpisanie kodu i możemy pozbyć się usługi, z której nie korzystamy i która obecnie nie jest nam potrzebna. Wyłączając pocztę głosową, możemy w dużym stopniu ułatwić życie znajomym, którzy do nas dzwonią, a nie chcą się na poczcie głosowej w ogóle nagrywać.  

Wymienione w tekście informacje, liczby i oferty są aktualne w dniu powstania artykułu (05.09.2014).

Podziel się:

Wykop

Comperia.pl w Google+
, ekspert Comperia.pl
526 artykułów - zobacz inne artykuły tego autora
Najnowsze